Followers

Wednesday, December 3, 2008

wonder why...

wah..hari ni aku agak relaks sket..bos aku xdak..puan ramlah the 2nd bos pun xdak..merdeka rasanya...yea!..hari ni aku penuh dengan gelak ketawa..aku bersama fa pegi watson pegi habiskan masa..tp time rehat ye..hehe

aku nk cite pasal ada makcik sorang kat opis aku ni..hehe..bukan nk ngumpat dia tau..tp aku ngan fa heran nape dia sanggup berlakon wat camtu..mesti korang ingat apa kan..xde, makcik ni cleaner kat opis ni..sebelum ni ada org gelar dia 'doraemon'..bukan apa..suara dia kecik halus sgt, ala2 kepit tu..waa, mulanya mcm unik je sora macam ni..ala2 fasha sandha, tp lagikkk halus..kdg2 lucu jak bila dengar bah..fa slalu gelak, tp aku rasa cam xbaik lak nk ejek acik tu..so, wat dek je la..tp agak lucu la untuk makcik yang dh 50-an sora ala2 manja terlebey sangat tu..

so, tetibe tadi masa kitorang sibuk wat borang penilaian prestasi, aku, fa, abg rahman n kak zeti tgk acik tu dtg untuk sapu sampah..dr jauh dh dengar sora dia..so, wat dek je..then acik tu sembang ngan 1 of my ofismate, kak su..mungkin la kak su cite kat acik tu pasal mak dia sakit, then acik tu sembang la mungkin pengalaman sedara dia kat kak su..kitorang nk tergelak jugak dgr dorang sembang..mau tak riuh coz sora acik tu camtu kan..tp tetibe uols, sora dia start berubah jadi besar..maksudnya sora dia cam kita sume la..kami dh tergamam, saling pandang memandang..mau xheran, sora dia dh berubah!mungkin dia rancak sangat bercerita, dia xsedar sora dia dh besar..tu la sebenaqnya sora dia!ok ja sora dia yang asal, tp nape acik tu nk buat2 sora dia cam kucing tu?huhuhu..pelik aku..sungguh aku pelik..nape nk susahkan diri untuk ubah sora jadi len?xpenat ke dia?xsakit ke tekak dia?aduh..ada jugak org camni..kalo wat sora ala2 manja yg sedap nk dengar, takpe jugak..tp mmg sape2 yg dengar akan pandang 2 kali kat dia..huhu..kes acik ni sama dengan anak akak ofismate kitorang..kalo dengan mak dia cakap mcm tu, sampai berbulu telinga dengar..tp bila terserempak kat luar, eh, cakap cam besa je..nape org kena berlakon camtu eh?pelik2...sampai skang aku terpikir..kalo sora dh semulajadi camtu, boley terima..tu can ciptaan Ilahi..tp jgn la nk buat2 berubah lak..mcmna org xkata kalo kita sendiri yang bukak ruang untuk org lain berkata tntg kita..sabo je la..

k la, renung2kan, dan selamat beramal!

adios

2 comments:

Khairul Onggon said...

Salam bahagia (mcm baca berita plak).. Kita sepatutnya bukan setakat merenung apa yg cik ah tulis ni, tapi renung dan tenung.. asalkan jgn sampai bijik mata juling noo..

Sindrom doraemon ni mmg melanda di mana-mana, dari umo baby sampailah yg berumur expired.. Kikiki.. Kenal ngan macik tuh, dia mmg layak dapat award penyapuhe day.. pelakon wanita terbaik.. hehehe..

macammana nak berselindung sekalipun tapi pabila tersasholl.. pasti akan terkeluaq bahsa original dia.. kui kui kui...

cik_ah82 said...

tu yang abg rahman sampai terjojol mata dengar sora original acik tu..ehhe
well, original lebey baik dari yang klon!hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin