Followers

Thursday, December 4, 2008

aduh...harus kah aku di tagged?

aku dipaksa jawab tagged ni dr abg onggon..katanya aku akan jd ciken kalo xnak jawab tagged ni..aku xnk jd ciken, jd aku paksa juak jwb..kalo aku xjwb kang, dia ligan aku kat opis lak..dimerik alasannya aku ni isteri org lundu sarawak..so, tgk la apa yg aku jawab ni..

RULES

Sila jawab semua soalan di debah ya ada part 1 ngan part 2 dengan penoh kejujoran tanpa molah sebarang rujukan dalam internet. Jawab dengan spontan dan bersahaja. Sapa-sapa boleh jawab soalan tok asalkannya paham. Sik kira urang Sarawakkah, atau dak lepeh melaya hehehe.. Sila tag mangsa seterusnya mimimum 3 urg (3 urg adalah direkomenkan, jangan tamak daa..) dan soalan untuk sidak boleh dipinda asalkan berkaitan dengan negeri Sarawak.


Soalan dari abg onggon yang aku terpaksa jawab.. (modified sikit)..

***** PART 1 *****

1. Kitak ada rahsia sik??
J: ada, maunya sik ada..sik boleh madah la..(hahahahahha)

2. Kitak mok bergerek ngan lelaki yang mudak dari umo kitakkah?
J: sik mauk ah..kamek dh dapat yg tua dr kamek lor..

3. Kitak sukakah pergi kolej??
J: dulu sukala..skang ni otak dh berkarat sudah..;)

4. Pa polah kitak munda duit sejuta?
J: kamek mauk beli aset dulu..pastu mek mau labur2 sikit, jalan2 sikit, sedekah sikit..ehehe

5. Adakah kitak sanggup bercinta dengan kawan kitakpun??
J: kalo ompuan sik mauk la..ingat mek lesbian ke apa..tp abg dulu pun kawan kamek, kamek dh kawen sama dia pun...heheh

6. Nak ni lebih bagus, rasa dicintaikah atau mencintai urang?
J: Duak-duak..

7. 5 egek lagu kesukaan kitak:

* Innocence - Avril
* When u'r gone - avril jugak
* Fall For You - sapa ntah,malas nk check
* Untuk mu Teman - Brothers
* Jawapanmu - Misha
* Aku & Dirimu - Bunga
tp banyak lagi yg aku suka..cuma yg ni terlintas dlm pala otak aku..

8. Mun urang nak disuka kitak ya dah ada urang lain, apa akan kitak polah?
J: sedih kamek..tp kamek cari urang lain pulak..hehehe

9. 5 egek rancangan tv paling kitak suka:

*CSI:NY:Vegas:Miami
* Amazing Race:Asia:US
* The Moment of Truth
* Survivor
* Desperate Housewives

10. Kitak ada apa-apa yang disesalkan dalam idup?
J: Ada, tapi berkait dengan solan no.1 (sama juak ngan onggon lo)

11. Kitak akan jadi macam kitak knektok kah mun kitak (kononnya) dilahirkan semula?
J: Nang ada!tak terpikir lak..ishhh

12. Apa wish yang kitak maok masa tok?
J: jadik kaya

13. Kitak rasa apa jenis insan yang tagged kitak ya?
J: Kejam, sungguh kejam.. dasar kejam..kuku besi..huahuahua

14. Mun diberik pilihan, kitak sanggupkah jadi "bujang tapi kaya" atau sanggup "berkahwin tapi idup miskin??"
A: nak kawen ngan nak kaya..boley?

15. Apa kaler kesukaan kitak?
J: coklat, hitam, pink+merah, putih

16. Kitak sanggup berkorbankah demi sebuah hubungan?
J: boley juak la dikatakan sanggup..depend jugak apa yg nk dikorbankan tuh..

17. Mun lah kitak jatuh cinta ngan duak urang sekaligus, nak ney dipilih kitak?
J: kitak kena wat solat tahajud dulu..aok..kitak pilih guna batang lidik kali..hahaha

18. 3 egek perkara yang teringin kitak mok polah tapi sik dapat-dapat??

* nak handset mahal, tp kedekut nk beli..haha
* berlakon dalam CSI NY ke, Vegas ke or Miami ke..
* nak umah besaq, tp sik dapat2 agik..

19. Sapa mangsa tagged kitak yang seterusnya??.. (tapi jawab soalan nak debah ya berkenaan Sarawak)

kamek mauk jadi baik..xmok paksa2 urang len jawab..sapa2 nk jawab dipersilakan..hehehe

**** Part 2 *****

1. Kitak urang Sarawakkah?? Belah ney?
J: aok..wpun bukan semulajadi..kamek dikira swak bah..laki mek org lundu..

2. Apa jenis bahasa Sarawak yang kitak pandei berklaka?
J: sume jenis kamek sik tauk..purak2 tauk ja bah..hahaha

3. Rasa-rasa kitak, ada berapa kaum di Sarawak tok??
J: Penah ku nengar solan tok, aarr 30 lebih kali..(kamek dibenarkan copy kan?hehehe)

4. Apa makanan di Sarawak paling kitak suka??
J: Of course lah kek lapis swak..mak mentua kamek buat syedappp...

5. Pernah makan manok pansoh sik??
J: Rasa-rasa macam penah lah..manok penah la..pansoh tu apa?huhuhu

6. Pernah makan linut sik??
J: setelah ditanya pada onggon, kamek sik penah makan..sik mau makan la..

7. Pernah makan ulat mulong sik??
J: Sik ku pandei eh..

8. Pernah ngabang di rumah panjang sik??
J: dekat kampung budaya dikira kah?

9. Bahagian ney gik di Sarawak yang belum kitak sampei??
J: Kapit, Lawas, Bakun, Bekalalan, Long-Long, sibu..len tempat mungkin mek sik tauk namanya..hehe

10. Mun diberik pilihan, di daerah/bandar ney kitak mok diam di Sarawak tok, dan kenak??
J: lundu juak..nyaman sih..tenang jak..boleh mandi air terjun..hehe

11. Pada pendapat kitak, apa kelebihan Sarawak tok berbanding ngan Semenanjong??
J: err...kamek mau lebihkan semenanjung juak..hehe

12. Kitak rasa apa kekurangan Sarawak berbanding ngan Semenanjong??
J: shoping complexs sik banyak cam semenanjong..hehe..barang lak mahal juak..

13. Apakah perkara/benda yang sinonim dengan Sarawak, maksudnya bila sebut jak perkara/benda ya terus urang akan teringat Sarawak??
J: ikan terubuk sama kek lapis la..

14. Apa komen kitak terhadap urang yang tagged kitak ya??
J: Ku sik suka kenak tagged..sama juak jawapan kamek seperti di atas..kijjjjaaaammm...huhu

15. Sapa mangsa tagged kitak seterusnya?? (minimum 3 urang)
J: kamek sik suka dera2 urang..bley jawab kalo mauk..hehe

5 comments:

khairul onggon said...

Yehhaa... apuuuhhh... baruk la apai suka.. Nang sporting... Best la jawapan... Tahniah..

mim.ya.ra.alif said...

boleh la loghatnya.. dapat mek imagine mun nya kakar swak..

kamik sik mau... hahahaha

tahniah2

mr.M said...

nang sporting....boleh tahan juak owh...mun dah lamak2 ok lah ya....

onggon said...

Yah.. kan dah madahnya pandei.. kipidap gurl.. jgn di ingat peristiwa "bijih emas" di jamban ofis itu..

Teruskan berkalaka sarawak sak* laki ktk makin suka ngan kitak hihihi..

*Sak = supaya

cik_ah82 said...

mim.ya.ra.alif:
tengkiu..baru saja blajar klakar swak..ada sifu di ofis kamek juak..hehe

mr.M:
boley tahan juak kan bah?hehe..mun bleh kamek klakar swak kelak ngan kitak..hahaha

onggon:
owh, tu petua dia eh..tp laki mek sik mauk ajar mek..mun nya takot nya sik bloeh ngumpat mek lagi..kamek dh fhm kelak, susahla nya..hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin