Followers

Tuesday, March 2, 2010

dah pandai ngelat.tapi xboleh selalu.

wah..kemain lagi kan aku..
nk jugak menunjuk stok yg xseberapa..
(mode: dh tatau nk bebel apa, tp nk ketuk gak keyboard nih)

alang2 aku godek susu2 aku tuh, aku snap2 ar sket kan..bila lagi kan..;p
ni ebm aku bulan 1 ngan 2.
memandangkan freezer aku bukan la besaq gedabak kan, hanya bley tahan 3 bulan ja susu tu (tu pun aku takmo ikut sgt)..kalo la dapat chest freezer, 6bulan tu..kalo tahan 6 bulan, aku semangat sket nk bg penuh..hehe(alasan)
ni skang ni aku tgh seru semangat nk bangun malam nk pam..sejak aku dh reti nk netek adib sambil baring, punyala malas nk bangun pam..kalo dulu, dh alang2 nk bangun netek dia, sebelah lagi aku pam la..

skang ni.
harraaam..
dengar dia ngokngek sket, aku suakan ja..pastu aku bley tidoq lena..dia kenyang dia lepas snrik..hehe
pastu pagi xdan nk pam..pam kat ofc ja..
kat ofc pun dh pandai ngelat lagi..wwuuuaaa..
dari 3x pam, la ni 2x pam ja..tp alhamdulillah susu still ok..
sebabnya aku dh jadik pemalas tahap gaban..baru hari ni ja aku back to normal 3x balik..
tp 3x sama ja hasil macam 2x pam..tu yg rasa nk pam 2x ja..muahaha
kalo 2x pam dapat bawak balik 18oz, pam 3x pun bawak sama gak..mula la kepala bertanduk ni nk pam 2x ja..hehe
tp akan ku usahakan nk pam 3x gaks..makin kerap, makin banyak ye dak?

skang ni aku baru guna ebm bulan 1..baru ja start guna 1/1 punya..pastu dok bajet2 la ni dh bulan 3..aku kena habiskan gak ebm bulan 1 ni takut expired..(tu yg jadik alasan xberapa nk tegar dh mengepam..)
seb bek adib seorang pengepam semulajadi yang sangat baikk..
bila balik amek dia, kemain kelahap dia minum..
malam pun dia bangun minum bersungguh2..so, B aku rasa kosong ja..

layankan la gambaq2 daku nih..;p
~ni nk susun balik..kalo x berterabur jadinya..~

~haaa..ni la tempat khas susu makcik dalam freezer cenonet nih..lauk2 pauk wassalam ye..sume penuh ngan susu n icepack..hehe..soh pakcik beli freezer besaq cam awal lagi..ingat nk lepas target 8 bulan dulu..;p~
~legaa..setelah disusun mengikut tarikh nk diguna dulu..boh lam 3 plasik..plastik merah tu ebm bulan 2 punya..yang plastik ataih skali ebm 1-15 jan, yg plastik putih bawah 16-31 jan..sume skali ada 235oz..alhamdulillah..aku suka icepack brand techni ice nih..tahan lamooo..~

p/s: semoga perjalanan penyusuan ni dipermudahkan..kena bersusah2 dulu..hehe..xsabaq nk bagi solid food kat adib bulan depan!;)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin