Followers

Monday, March 22, 2010

Adib dh 6 bulan!

sebenaqnya nk menginjak ke 6 bulan..la ni baru 5 bulan lebey..;p
masa dia 5 bulan aku tak wat entry lak kan..(poyo)
xkesah la..
td gi check up n cucuk hep B kat dia, tuk 6 bulan la..
so far ok..dia dah 7.8kg, tggi 72 cm..(aku rasa patut la dia kui tggi..baka pak dia nih)

perkembangan adib?hmmmm..macam2!!aku rasa sekejapan je masa berlalu..huhu
dia dh nk bunga2 nk merangkak dah..tggai nk angkat lutut ja..kalo letak dalam katil dia, dia akan angkat kepala dia tgk kami kot celah2 kayu katil dia tu..sweet lak!;p

then dia skang tgh combat dgn jayanya..aku slalu dera dia letak barang jauh ke depan dia, n pastu tgk dia combat ke depan amek barang tu..hahaha..
adib suka sangat meleding badan..tido pun kepala dongak 90drjah...risau aku tgk takut tergeliat ke apa..huhu..

td masa cucuk, dia tido..puas nurse suruh aku kejut dia..aku ni punyala tatau, ingatkan kalo budak tido lagi la senang nk cucuk..hahaha..aku kejut2 dia, tp dia still mamai lagi..pastu masa nurse cucuk, ha kau..terbuntang terbeliak segala mak nenek mata dia terkejut..huhu..cian anak mak nih..apa lagi..qeyau la dia..tp sat ja, pastu sambung tidoq balek..hehe

aku skang tgh bersemangat ni nk bagi dia makanan pertama..chewahh..walaupun hari tu nursery dia penah bagi dia bubur sket, tp aku still nk claim makanan pertama dia dari aku, mak dia..hehehe..ingat nk start dengan bubur nasi or puri buah..

p/s: td nurse cakap ngan aku, kalo masak bubur, jgn campur ngan kentang.kentang tu karbo, nasi pun karbo.kalo nk bagi kentang, bagi kentang sesaja.kalo campur, nnti taik keras.baru aku tau.selalu aku tgk dorang campur kentang ngan nasik je..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin