Followers

Monday, June 28, 2010

bubuq ikan merah..

Dh lama sangat adib xmakan ikan (sebab mak dia yg xmasak ikan kat dia kan)..Sebab mak nya malas hari tu masak ikan adib xbrp suka sangat ikan tenggiri..Tu yg asyik makan ayam ja tuh..huhuhu

Xbley jadi ni..kena jugak masak ikan, kang dia tamau langsung..Aku ada baca la,kalo budak kita start kenalkan ayam kat dia, dia xmau makan ikan dh coz rasa ayam tu yg buatkan dia xsuka ikan kot..tataula kan..

So, weekend lepas aku masak bubuq ikan merah kat adib..Kalo ayam aku reti nk masak skali ngan nasi, tp kali ni aku dh jadi bodo2 alang sket..hahaha

Aku masak ikan ngan sayuq asing, pastu masa nasi tu kembang, baru aku masukkan ikan..lantakla,janji jadi n masuk perut jugak kan..

Macam besa, aku malas, aku masak tuk ahad skali..hehe

Aku campur brokoli ngan kismis..Boh bawang merah+putih+halia sket, aku tumis darat ja..Bau semerbak halia tu, sedap toi..

Pastu blend..

Nak sedap, boh serbuk perasa sket..

Haaa..ni la serbuk perasa adib...stok ikan bilis dia..menyelerakan!taburkan aje..

Yeaaaa..kali ni adib sukeeeee..semangkuk dia habiskan..sonok sangat tgk licin bo liau..

Siap aku ngan amri makan jugak, tp yg kami punya ikan bilis taruk lebey la..

*dh pening lagi nk bg makan apa plak..*

7 comments:

aien said...

hehe stok ikn bilis pasti ada hoho

cik_ah82 said...

wajibun!rasanya time sahuq bulan posa nnti nk wat jugak la tuk mak ayahnya jugak..hehe

Ibu Alia Kaiyisah said...

weeeee. Cik ah, mlm tadi kita bersengkang mata wat puree pear n kurma untuk Kaisya. then masuk fridge simpan utk khamis ni. hihi. tak sbr nk bg dia makan la. syiok tgk cik ah msk mcm2 utk adib. rajin2 masuk dapo eh so ibu Kaisya leh tiru resepi. hihi.

cik_ah82 said...

ibu alia:
wow weee..
adib pagi ni pun makan pear+oat tu..bagus2, mesti kaisya selera makan puri kurma tu..hehe..
bukan masak macam2 pun, ulang2 pusing yg tu jugak..hehe

.:mUnies:. said...

sgt suke kalu awak cite pasal makanan adib..hii..tgh mempelbagaikan idea jugak ni...nk tumis tu awak pakai minyak zaitun ek ?pastu oat tu yg mane ?

cik_ah82 said...

munies:
hehe..share aja..pakai minyak zaitun la kot eh..hehe..oat tu amri beli yg organik punya..paket besar, tp skang dh nak abis dh mamat ni mamam!hehe

.:mUnies:. said...

takpe..sharing is loving..;p

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin