Followers

Thursday, November 6, 2008

layannnnn...

jangan cinta kerana dia lelaki..
kelak kita akan membenci..
jika dia bukan lelaki yang dicari..
hanya pandai menabur janji..

jangan dirindu pada paras rupa..
kelak kita akan terseksa..
jika dia tidak sebaik rupanya..
senyumnya manis tipu belaka..

 jangan disayang kerana berharta..
 kelak kita hidup menderita..
 jika hartanya habis dibelanja..
 sukarnya hidup miskin dan papa..

 jangan dikasih kerana dipuji..
 kelak kita menagih janji..
 jika rupa berkedut dimamah hari..
 hilang sudah puji memuji..

 jangan dicari seorang kekasih..
 kelak kita akan disisih..
 jika kasih luntur bersih..
 menangislah diri hidup bersedih..

 jangan disambut salam rindu..
 kelak kita menahan sendu..
 jika rindu tak dapat disatu..
 dimanakah akan kita mengadu..

 jangan dilayan seorang teman..
 kelak hidup menjadi ancaman..
 jika teman tidak beriman..
 dibakar api dihari kemudian..

 wahai sahabat wahai teman..
 carilah dia kerana tuhan..
 untuk menambah ceteknya iman..
 bekalan diri hidup berteman..

 wahai sahabat wahai teman..
 cintailah dia kerana beriman..
 dijadikan tuhan sebagai pasangan..
 baik buruk ketentuan tuhan..

 wahai sahabat wahai teman..
 terimalah dia penuh keihlasan..
 andai buruk anggaplah dugaan..
 andai baik pujilah tuhan..

 wahai sahabat wahai teman..
 ingatlah akan janji tuhan..
 isteri yang baik besar balasan..
 suami penyabar itulah kemenangan..

haaa...mesti heran kan pasaipa aku dok boh sajak ni..sajak ka syair ka aku tatau...dok korek2 pc aku td, pagi td hang sket..terjumpa documen ni..baru aku teringat abg bagi kat aku sajak ni..tau tahun bila?bulan 3 2005!hehe..blom kawen lagi la time tu, tetibe aku tersenyum sorang2 lak..dulu ada gak tingat yg aku ngan abg mungkin xsampai jinjang pelamin kot..bukanla xharap dulu, tp takut xjadi kan..alhamdulillah, dh selamat pun aku jadi wife dia..hehe..saja terkenang2 bah..

Ingin Tahu 

Tidak sukar untuk ku membaca hati mu
Bila mata lebih lantang bersuara
Apa ku percaya dedaun mekar di pepohon
Rupanya gugur di musim luruh

Dalam diam cinta telah merubah hati
Dalam diam persimpangan menanti
Bila berdampingan jalinan mesra tiada lagi
Tiada sinar kasih menyinari

Mungkin diri mu dah ada pengganti
Yang melukis senyuman hati mu dah dicuri
Mungkin juga diriku sudah menyusahkan
Tidak sempurna lagi apa itu kah di hati

Demi kasih kita katakanlah sayang
Hanya awan mendung yang kan menanti kita
Tak guna berpura jika hati tawar
Oh demi kasih kita ikhlaslah pada ku
Masihkah punya ruang di sudut hati mu
Atau dah tertutup pintu di hati mu
Katakan ku ingin tahu
Ingin tahu kerna masih sayangkan mu

Dah ku faham bibir enggan berbicara
Mungkin tak sanggup lihat ku kecewa
Setelah sekian lama impian di bina bersama
Namun takdir punya kisah berbeza

Tak terbayang pedih rasa di hati
Tak pernah ku alami tak bisa di ubati
Tanpa mu di sisi ku bagai hilang punca
Ku hilang segalanya hanya kau saja ku cinta


haaa..yg ni lak aku pun terdengaq lagu kak erra ni..lagu lama2 dia, tp besh!bila dok layan lagu ni, teringat lak kat kisah pelakon norman-abby..rasanya lagu ni abby bley tuju kat norman..huhu..

Doaku agar kau kan selalu bahagia
Agar kau temui insan tulus menyayangimu
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa

Ku tinggalkan memori bersamamu
Ku undur diri bersama harapan

Tidak kesampaian cinta kita
Ku bawa harapan ku pendam rahsia
Ku di kejauhan mendoakan
Agar kau bahagia tiada lagi duka

Daku rela mengundur diri
Ku pasti dikau kan fahami

Tiada penyesalan kasihku korbankan
Andai telah tertulis ku terima ini bukannya ku pinta
Oh pergilah dikau diiringi keikhlasanku,
Cuma pengalaman mengisi kekosongan mimpiku

ni lak lagu harapan, teringat aku kat abby..semalam bley lak aku ngan abg berdebat pasal dorang ni..xdak keje kan..yg wat aku geram tu abg cakap dia kata norman hakim xbersalah!argghhh..tidakkkkk...abg cakap orang laki kadang2 mmg camtu, dorang xsuka serabut2, nk bincang tp isteri asyik desak, jd ego tercabar la jugak..eleh, alasan je kan..aku tak bley time..si pompuan ke3 tu pun nk menggatai jugak..tp time berdebat tu abg tatau agi yg norman tu dh ngaku yg dia suka kat memey tu..ape2jela..ingat senang ke nak tambah bini oi!grrr..

ape2pun, aku rasa, sapa2 yg dh kawen mesti nk kan perkahwenan dorang tu berkekalan sampai bila2 kan..bak kata kak yong "till death do us apart" ngan abg herman..hehe..ye la kan, sapa nk bercinta bagai nak rak, tp putus di tengah jalan..harap2 Allah lindungi masjid aku ngan abg ni..gado besa2 tu xpela kan bang?hehe...

k la, minit yg aku bg kat bos td, bos pulang balik..ada pindaan..aku dh expect dh..aku sayang la bos ni, kalo silap pun, dia betulkan balik..cantek je dia tulis..hehe..senang keje aku..hehe..

adios amigo



2 comments:

onggon said...

Idup amri... hehehehe!

cik_ah82 said...

wah, ada hati jugak ke abg onngon oi??ingat senang ke..haaa...kamek sik tau..;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin