Followers

Tuesday, November 18, 2008

hmm...don't know la...

aku nk cakap pasal sorang kwn aku ni..camana eh..dia officemate aku..dulu aku rapat ngan dia..slalu borak kat fon, gurau2, sembang2, gelak2..mcm2 agi la..tp, tu dulu...skang pun baik jugak, cuma aku rasa ada something yg xkena la..ntahla..
pas aku kawen tu, ok lagi..pastu dia banyak dok sorang2 ja..pastu senyap ja..aku ada jugak tanya cik fa, tp cik fa ckp biar je..dia dh tak nak cakap ngan aku..tp bila aku pasan, bukan ngan aku je..yg kwn2 len pun dia jarang sembang..ngan abg2 senior dia pun dh xbertepuk tampaq lagi dh..confius2..
qhupa2nya, dia skang dh jadi len..bukan dia berubah jadi otromen or batman or kluang man, tp ke arah yg lebih baik la..know what i mean..?dia skang dh banyak mendalami ilmu2 agama, banyak baca buku agama, tafsir..aku kadang2 nek segan lak ngan dia..pastu cara dia cakap pun dh len..dh xhuha cam dulu dh..aku still cam dulu, gelak pun ala2 pontianak harum sundal malam lagi..
so, 1 hari tu, dia tanya aku sama ada aku ada masalah ngan dia ke tak, coz dia nampak aku macam xlayan dia dh..kalo lalu tepi meja dia pun, aku tak teguq sangat..aku pasan kadang2 dia ada perati aku gak, sama ada aku tequa dia ka dak kan..so, dia slalu kata aku sombong..
ok, masalah yg aku hadapi kat sini, aku tatau nk teguq dia camna?!dulu senang la, aku selamba badak sumbu ja teguq..siap bwk kuaq gelak raksasa aku tu..tp aku pasan kalo aku ckp kuat or gelak kuat, or cakap yg bukan2 sket(bukan la merapu, tp cite besa2 ja la kan), dia akan senyum n geleng2 kepala..so, korang rasa apa yg aku rasa..?aku kdg2 rasa cam dia nk perli aku ja....bukan la salah, tp aku rasa semacam je..aku mengaku la aku ni bukan la baik sangat, tp kalo kita nk berubah pun biarla bukan drastik n yg penting tak menunjuk2..aku tgk abg yg sorang lagi kat ofis pun ada gak cam dalami agama ni, tp still hubungan dia ngan kwn2 lain baik..maksud aku, kalo kita nk jadi cmtu pun, xdakla sampai xbercampuq ngan org kan?hubungan sesama manusia tu kena jaga jugak kan..? asalkan dia bahagia kan..mungkin aku yg salah faham, tp bukan aku sorang je yg rasa camtu..aku seboleh2nya nk jaga hati kawan2 aku..
so skang ni, aku dilema la sket..coz kalo aku xteguq, dia cakap aku sombong..kalo aku cakap, dia pandang semacam ja..so aku nk biaq sederhana ja..aku harap setiap dr kita dapat berfikir baik ngan buruk..setiap org wajib menuntut ilmu kan..pas ni aku harap aku dapat cari sikit masa nk baca buku2 agama ni..bukan la sebelum ni xpernah baca..ntahla..tu pun tuk kebaikan diri sendiri gak kan..huhu..
kesimpulannya, walaupun kita nk mencari bekalan untuk akhirat, jangan sampai silaturrahim sesama manusia terputus coz yg tu pun diamik kira jugak kan..wallahualam..

p/s: ni adalah persepsi aku sendirik..kalo xberkenaan dgn korang, aku xkesah..
adios..

2 comments:

khairul azman onggon said...

amboi.. Citaq angat nih! Sensasi.. Sape mkn cili dia rase pedas kan.. Kan.. Kan.. Kipidap! I like..

cik_ah82 said...

amboi2...sensasi lagi terkini..ni bukan terkini pun, cuma mengganggu jiwa..hehe..cili xelok makan banyak, nnti gastrik tau...hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin