Followers

Saturday, February 27, 2010

sakit weh..camana nk buat.huhu

hahaha..skali update xingat donia.;p..pastu nnti aku senyap berkurun..huhu

wehhhhhh..

aku ada masalah ni..wuuuaaa..fobia gila aku la ni..

masalahnya ialah...jeng..jeng..

adib slalu gigit t*t*k aku time menyusu!wuuuaaa..

serius, nampak remeh n lucu bg setengah org, tp adalah fobia bg aku..

sejak gigi dia tumbuh 2 batang (gigi bawah), hari2 aku menjadi mangsa gigi dia tu..dh la tajam..

kadang2 bila dia bukak mulut aku tak tau samada dia betol2 lapaq nk netek or dia nk men2 ja..kalo dulu aku leh agak bila dia nk gigit, la ni xbley dah..dulu ada gak hujung2 bila dia dh nk habis netek aku jaga2 la..coz bila nk dekat abih netek tu dia mcm nk men2 ja kan..so aku beware ar nk tarik..la ni, kadang2 mula2 nk nyusu ja dia dh gigit!

serius aku penah nangis bila dia wat camtu..jerit toksah cakap la..sampai amri penah teguq jangan jerit camtu..masalahnya tu tindakan refleks..huhu..mmg la adib tekejut, tp lepas tu bley lak dia gelak sengih..dia ingat dia tgh wat lawak kot..

kdg2 bila dia gigit, spontan ja aku tampaq bontot dia!huhu..

'adib, jgnla gigit t*k mak ek..mak sakit..'(bley aku merayu cam tu..hahaha)..

'ada adib kesah?'(hahaha..kononla adib jawab cam ni)..aku mmg geram tol bila dia sengih2 dapat gigit..

mmg la xluka lagi, tp aku fobia lak.huhu..

kadang2 bila dia gigit, aku tekan muka dia, ingatkan dia nk lepas, lagi kuat dia gigit adalah..huhu..dan si ayah lak bley gelak tgk aku asyik dok mengadoi je..*tak ke menambah saket atiku?huhu*

so,petua benam muka tu xleh guna dah..aku akan cari lagi petua len..

p/s: biarpun dia slalu gigit, tp tu xmematahkan semangat aku tuk bf adib..sebab bila dia tak gigit, momen tu adalah sangat indah..muahahah..

6 comments:

al-mankaraqi said...

macam2 yer....

pizet said...

kalau ikut my mom petua suh sembabkan nenen tu kat muka dia nnt x leh nafas dia akan lepas...x bley pakai gak noo
try guna psikologi aja la...lama2 kot dia faham kadang budak2 ni pandai cepat faham org cakap...pizet pun situasi sama gak skang ni dak tecit tu suka gak geget biarpun cuma gusi tp tetap sakit...huhu

cik_ah82 said...

tu la pz, skang ni pun try faham dia camana..mmg get ready siap2 kalo dia nk geget..hehe

NORAIN RAMLI / MEM AIEN said...

heheheee...i pon slalu gak kne cm tuh dng farzana nih...enth laa nk wat gane pong dh x tau dh...

cik_ah82 said...

aien:
huhu..kdg2 rasa cam nk marah je kan ngan dorang, tp depa pun bukan tau apa2 pun..hee

Anonymous said...

puan..saya ada dengar petua org ckp nk elak dia gigit..picit hidung dia..so bila tak boleh nafas nanti dia lepas..try eh..manatau berkesan..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin