Followers

Friday, June 19, 2009

:. balik kampung .:

ahad lepas aku balik kampung..
aku amek cuti 3 hari..
nk amek mak bapak balik umrah punya pasal..;)

tp, si suami xdapat ikut serta coz dia kena outstation..sabo je la..
so, aku balik sorang2 ar nek bas..seb bek dia bg ijin..hehe..tp jenuh gak nk tggu keputusan dia tu, coz dia xnk bg aku nek bas..
wuuu, dh lama aku xnek bas..tingin oo..

tp, aduyai, sakit pnggang aku dok dlam bas selama 6 jam tu..nk kematu bontot aku..
tp alhamdulillah, slamat sampai jugak kan..
parents aku sampai isnin malam..
aku gi amek ngan 2 org adek aku n abg ipaq..
yup..adek aku 2 orang tu, si ajat n syafiq kemain lagi menangis peluk2 mak pak aku..
aku xdela lak nk nangis..huhu..
sebab nya, aku hepi je la dapat tgk mak pak aku selamat sampai kan..nk nangis2 lak kan..hehe..
tp, syok oo dengaq mak pak aku cite depa pi wat umrah..
qasa nk pi je..moga dpermudahkan la..;)

tp bapak aku xsehat masa balik dr sana..
3 hari sebelum blik msia, dia kena selsema n batuk2..sian diaa..
sampaikan pi spital kat kampung aku, terus depa wat ujian darah..takut kena virus tu..
tp result xdapat lagi sampai la ni..nnti aku cite lagi pasal yg tu..aku doakan bapak cepat sembuh..
dia mana reti dok diam pun..ada ja dia nk wat..

balik kampung kali ni, bukan men lagi aku melantak..
coz tanpa pengawasan si suami..hehe
aku melantak durian kampung..heaven giler..
aku beli sebakul,,isi semua besh2..
mula2 wat pulut durian,pastu soknya wat kuah durian lak cicah ngan roti..
pastu yg len makan camtu je..
amri marah2 gak, dia ckp xelok..
tp aku xdela makan cm lupa dunia kan..hehe..melantak je..

pastu dengan belakang depan umah rambutan tengah memerah..
ape lagi, aku dok bersidai ja kat pokok rambutan tu..
kembung perut melantak rambutan je..
sonok2..
tp aku ingat gak nk bwk balik tuk cik abg tu..
pdn muka xikut aku balik..
sebelum aku nk balik kL, kemain aku ngan adek aku petik rambutan..
sebeban aku bawak balik kat dia..(pdhal tuk aku jugak tuh..hehe)
mulanya aku panjat sket je pokok tu..ala, pokok rambutan rendang ja..
coz yg kat bawah banyak kuning, yg ats2 sket banyak merah..
adala 1 dahan yg aku panjat sebelum aku teringat..hehe..mak aku gegeleng pala je..
xtinggi pun ok pokok tu..;)..abg, sowiii ek..insyaAllah, baby ok..kan baby kan..hehe

kat kampung gak aku pi lawat org kampung aku yg sakit kanser otak..
insap oo weh..sian dia..
nnti aku cite lagi sal tu..huhu..

so, tu je la aktiviti masa kat kampung..
yg penting, sonok dapat balik jmpa mak bapak n tok..
korang kalo ada mak bapak lagi, luangkan la masa jumpa mak pak kita..huhu..
pesanan khidmat masyarakat..;)
aku sejak kawen ni je cam terbatas nk balik kampung, tp kot mana pun, aku balik jugakkk..;)

1 comment:

FdausAmad said...

Gua nak jemput lu makan kenduri kat blog gua.
Ikut baca doa lagi bagus.

Kalo nak follow pun takpa.

Blog gua tu dh tak seimbang,ramai dah berat ke belah punk.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin