Followers

Friday, January 23, 2009

~ sentap!~

Ha2..baru je aku cite sal annvsry aku kan..ni lak aku cite sal semalam aku sentap ngan abg..sebabb apa?haa..ni sebabnya..

Ptg semalam aku merempit balik qeja..kat simpang trafic lite tu, aku benti belakang moto di celah2 keta la kan..tup2, ada moto mamat ni, dok hon blakang aku..aku pun terkejut..dia ckp, ke depan la..aku nk ke depan dh stuck..aku wat dono je..then, dia cakap, masuk kanan la..masuk kanan la cik adek oi..bengang tul aku ngan mamat org gila tu..sebelah kanan aku ada la ruang antara keta ngan van..tetibe mamat ni hon lagik, n aku ni kan cepat gelabah+kalut..aku pun belok kanan sambil dia hon tu, tp aku terpulaih minyak, lgsung moto tu terloncat kena divider simen tu..dh badan aku terlompat ke depan betoi2 kena perot aku..bapak sakit la weh..

Nsb bek aku bleh cntrl (situasi+malu+sakit)..gaya aku nk ke depan, lampu dh ijau!cheh!kalo tggu td kan bukannya lama pun..siot tol..mencik aku..

Dh bila sampai umah, aku kol la abg cite ngan dia kan..boley dia cakap..”tu la, lain kali hati2 sket..suka sgt terkejut..jgn la dok gelabah..”
Aaarghh..sentap aku!ya mmg aku sentap!dia suka camtu tau..ye la, cma aku lak salah..okla, kalo aku salah gelabah pun, aku nk la dia ckp yg menenangkan jiwa aku sket..salahkan mamat tu ke..ni x, cara dia cakap cam aku lak salah..mencik aku..tp kalo aku pikir2 pun, mmg aku silap pi ikut ckp mamat tu apsal kan..kalo aku wat releks je wat2 xdengar kan, xde la jadik camtu..xde nye mamat tu nk turun pi ketuk helmet aku kan..tp takot gak, mau kang dia ikut aku nnti, xke naya..

Xpela, aku pun dh lupa sal tu..take it easy kata omputih..hehe..

adios

14 comments:

mat said...

bawak banyak sabar jer...
benda dah jadi pun...
nape tak marah jer mamat gilo tu...

cik_ah82 said...

mat:
nk marah camne abg mat oi, org dh gelabah dh..lagipun, mamat tu dh cam mat gian dh..takoott..

irbika said...

i nak komen beberapa perkara,

sang suami,
Apabila namanya lelaki, memang kureng sensitif bab kecik-kecik ni... dia nampak benda yang dihighlight jer... so dia suh kita hati-hati, bukan tu jer perkara remeh pun lelaki jarang nak ingat!Tapi tu bukan tanda dia tak sayang, tul gak nasihat dia tu, bila kita hati-hati mungkin lenkali tak jadi kesilapan yang samer..kira dia pikir untuk masa depan latuh!

sang mamat poyo!,
memang lelaki ni kurang penyabaq tau! dia tau dia konfiden lepas jer, dia ingat tahap konfiden org ni samer ker? suka hati aku lah... kalau nak sangat kuaq la awai dari aku! kan!!!Poyo jer lelaki tuh!

cik_ah82 said...

irbika:
huhu..wpun pompuan salah dlm hal camtu, tp of coz dia nk laki dia cakap benda2 yg wat dia tenang kan, bukan lagik menyetapkan..hehe..tp, betulla jugak tu..
dat's y, hrp2 xde jumpa lagik spesis mamat yg camtu kat jalanraya!

WorldPeace said...

tak payah nak bercerita panjang...ko turun moto pastu ko hamik kepala mamat tu ko SAGAT kat kat tar jalan tu..pastu ko tengok adalah muka dia dah jadi seLAHARSS jalan tu..kalo lum ko gunakan tayar moto ko tu lalukan semesra angin bayu membelai...kalo muka dia dah macam ala-ala tapir i rasa dia dah rasa penyesalan yang amat mendalam...i rasa kalo u praktikkan petua i ni confirm dah ramai jejans kat kl ni muka macam TAR JALAN tak pun ala-ala TANAH PAMAH...

cik_ah82 said...

heylahar:
aku tau sebab apa ko emosi sgt ni nok..
sebab ko pun baru mengalami situasi dengan jejans kan..?hehehe

Wawa_Nadwa said...

heheheh!
sabau ye cik kak sabau.
biasak la tuh.

klu dia main hon, try hon dia blk.
hehehe!

cik_ah82 said...

wawa_nadwa:
sabo je la kan..
tp kalo kang aku hon, org depan lak kejor aku..xke naya..hehe

WorldPeace said...

to Razali@Sarah:

Bile masa pulek aku ada situasi ngan jejans? Memandai je ko create controversy kan...suka sangat kasi publisiti murahan kat i...eh spetot ari tu yg ko beli sebeban tu dah abis pakai ke atau ko buat langsir

[yAN!e][pUTraJAya] said...

dengar pesanan dari aku ni cik ah uit...

BERHATI2 DI JALAN RAYA....
ang tu dari skolah lagi aku kenai dengan kelam kabut gabra ang tu

geggegege...happy weekend beb..

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ayang's said...

ishk.... ader ke patut mamat moto... lain kali buat tajk dengar je... dia nak jalan.. pandai-pandai dialah nak carik jalan... hati-hati yer lain kali...

cik_ah82 said...

heylahar:
to heylahar@lyla aryana;
wah2..ko kan..xnk ngaku pulak..ko kan slalu propa je lebey kan..
oo, spetot yang ko teman aku beli masa rehat hari jumaat lepas ek?
ish, kan banyak tu kan, harusla aku pakai..wat langsir kang berlobang2 lak..

cik_ah82 said...

yanie:
ayoyai, ai skang dh xkalut sngt cam dulu..hehe..
ko macam cik abg aku lak bagi nasihat..hehe

cik_ah82 said...

ayang's:
apa nk wat kak ida..sabo je la..hukhuk

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin