Followers

Friday, August 6, 2010

cerita baru dan lama. 2+1..hehe

hehe..
berzaman nk update..
taip panjang2 last2 simpan dalam draf..huhu..
ni pun cita basi, tp nk kuaqkan jugak..
biaqla ampa tgk muka normal ku sebelum ku tepek muka bengkak tu kan..
tu pun kalo nk tepek..hehehe..

ni masa bulan lepas..*mak ai, lamanya*
ala, masa maybank treatfair tu kan..
aku kan suka guna kad jin tu..dulu la..skang xmau guna sangat dah,..ecece..
so, nk semangat ni nk pi tebuih..
pas balik qeja teruih ajak amri pi mid valley..
~ni masa kat dalam tu la..aku dh aim nk tebus apa..microwave oven!!so, masuk situ, teruih pi kat tempat tu, amek dan blah!xkosa nk selit2 celah org ramai tu..tp nkangkut benda alah tu sikit punya la berat..jenuh aku mengangkut ngan amri..~

pastu amri nk pi beli filter kamera dia plak..sementara nk tggu dia ngan hal dia tu, adib cam besa la, ngantuk+lapaq..pastu kena jaga microwave gedabak tu lak..so, pandang kiri kanan xdak tempat, aku netek kat situ..ooo.pada sapa2 yg mungkin mencebik bila tgk gambaq aku netek ni, satgi aku explain len k..besala, ada ja org xpuas hati ngan kita..tp kalo kita jelaskan dengan elok, mungkin depa paham..sat2 noo..

pastu kami pi isi perut lak..pi makan kat ciken rais shop..hahah..
~ni kat ciken rais shop lagi..eh, sori, gambaq adib minum lagi..xnampak apa2 kan..ampa zoom banyak mana pun still xnampak apa yg ampa cuba nk nampak..hehe..time ni bg pak nya makan dulu..budak ni qeja nya nk bergayut ja..ada setengah budak tak leh tgk mak dia senang..tp time ni ja la kan kita nk berdakap cam ni kan..huhuhu..

eh2..tp pasan dak, nk habaq jugak..ni 1st time ok aku pakai tudung bibik kuaq depan public..yeeee...betul..sebelum ni aku sikit punya xconfident nk kuaq pakai tudung ni..amri yg cakap tudung bibik ek..hehe..tp skang ni, ha..berderet2 tudung pelbagai warna yg boleh dipadankan aku ada..heheh..senang dan menjimatkan...masa..hehe..anak baru sorang katakan..
~sementara pak nya makan, adib dh xleh dok elok2, aku bawak dia kuaq..kemain suka budak ni kalo tgk cermin..macam nk gigit2 je cermin tu kot..
~xdak la cam bibik sangat aku pakai tudung ni kan..hahahaha..pasan okeh..~
memandangkan mak ayah dh siap makan, anak lak perut berkeroncong nk makan..
so, aku singgah beli makanan kat adib..
~muffin kenny rogers yang sangat sedap itewww!adib 3 bijik kat dia ok..sekali ngap je..*ok, mohong sekali ngap*..

~oo..lupa..hari tu kan masa aku check up adib..doc ada suruh aku start bg adib makan teloq dah..nk tau dia allergic ke dak..sebab nnti dia kata bila nk cucuk setahun, ada sikit portion kandungan teloq yg dia nk cucuk tu..so, kalo allergic, mybe depa akan tgk len la..
so, dalam muffin ada teloq kan..tp adib dh makan muffin ni sebelum jumpa doc lagi..so bila aku cakap camtu kat dia, dia cakap adib xallergic la..tgk la nnti..hehe
*tp mmg sedap la banana muffin kat situ*

haaaaa..
yg pasai gambaq menetek depan public tu kan..
aku ada la terbaca org berdebat pasai menetek depan org ramai ni kan..
ada yg bg komen seolah2 xleh langsung netek depan public ni..
pada aku xsalah.

yg salahnya ialah..
bila netek depan public tunjuk abih tetek ko dekat org ramai.
tp tutup ataih bawah, kat tetek lak nampak.
maksud aku mmg dengan rasa xbersalahnya selak nampak abih tetek tu kat org.
dengan alasan nk bagi anak minum..
tu mmg sah2 la salah..
dan mengaibkan..
tp pada aku, kalo tau tekniknya, menetek kat public bukan lagi masalah.

aku xmalu pun.
malah aku rasa bangga dapat bf anak aku bila2 masa dia nak.
ikut permintaan dia..
ada org cakap, guna la shawl ka, poncho ka..
yup, dulu aku ada..skang ni dh kemana2..
bila adib menangis2 mintak nenen, xde nya aku nk dan pakai2 lagi..pastu nak2 lak dia suka tarik2 sebab tutup muka dia..huhuh..
pastu kalo dia nk netek, tempat baby lak jauh..nk lari2 lagi..kenapa susahkan diri..;)
masa nak netek, cover dulu ngan tudung, tunduk sikit, terus bagi, dan semuanya nampak cam besa kecuali ada budak bergayut dengan kita la.

~masih jauh lagi perjalanan ni..ada lagi setahun 2 bulan..huhu..moga dipermudahkan..
~kalo xnak tersingkap, tarik sikit je..anak nk minum kat situ ja..kalo rasa xselesa, pakai la inner ja singlet ka..n yg penting mintak la husband tgk2kan..
kalo aku selalu tanya amri..berani dia nk bagi org tgk bini dia punya tuut kan..
*eh, aku xemo k..aku nk jelaskan je..ni pendapat aku la..masing2 berbeza kan...*

k, sekian..happy weekend..hehe

7 comments:

hana said...

wahhh adib dah becooo... kat mesia mmg tak kesah kan nk nyusukan baby kat public. klu kat jepong diorg sediakan tmpt utk breastfeeding.agak segan nk bg di khalayak ramai.. lg satu ader jual penutup@cover. eh! akak nih sebenonyer nak cter psl coklat pes yg ko tnya tuh.. hihihi..pes tuh mcm pandan pes juga. nama lain coklat emulco lah! hihi....

.:mUnies:. said...

setuju 101% ihihi
tp si nasywah ni...kat public dia netek sikit, pastu nk tgk org, netek sikit, pastu nk tgk org, menyudahnye, bawak masuk dalam kete..diam diam dalam kete baru die fokus...

pizet said...

owh pizet memang elakkan nyusu kat public sebab si syauqi x bley ada org lain dekat sekeliling...asyik netek ngan lepas...biasa bg kenyang2 lam keta x pun cr jugak la bilik breastfeed tu

NanA said...

anak kte..kete nk yg terbaik...yg ptg kte tau batas n hormat keadaan sekeliling..org yg mcemuh 2 krn dia xtau peri pentingnya memberi yg terbaik utk ank..lgpn itula tanda kasih sayang ibu n ank...yg blm kwin peluk cium dpn khalayak ramai xde plak yg ptikai..stiap org ada hak mlakukn aper yg diorg suke...suke tgk adib mnum susu..i miss that time when my baby feeding..tp 2la..rezeki xbyk ckup stakat 5bln ++..i proud of u..

cik_ah82 said...

kak hana:
makceh!weekend org buat shortbread resipi akak tuh!hehe..
ooo..okes2, nnti org try eh..hehe..

munies & pz:
kami bagi je depan public..kalo dekat ngan bilik baby, masuk la dlm tu..pendek kata, kat mana anak nak, kat situ ku sua..hahaha..sebab dia minum bersungguh..hehe

nana:
tu yg geram..pompuan pakai suaq terlondeh sampai nampak alur pungung xla ditegur..huhu..xpe, wat mana yg terbaik je..
tq..;)

Unknown said...

yeah!!!
sokong tindakan anda!! and i'm also proud of it
kita pun selalu gak feeding je eisya kat public, tp selalu cover ngan blanket dia
mmg dia rimas
tu kalau boleh mesti nak carik baby room, tp kalau dh trpaksa..berpanas lah skit dia
kenalah abah dia dok pegang kan kain cover tu

cik_ah82 said...

dayu:
hehe..xpe2, asalkan kita tau batas dh la..kalo sengaja tunjuk tu mmg la kan..;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin