Followers

Saturday, December 26, 2009

luahan bengang.

hari ni coti2 lagik kan..so,kami 3 beranak plan tekojut saja nk jalan2 gi one utama n makan kat sana..(kes xdak lauk basah kat umah coz freezer penuh stok susu adib..hehe..dtmbah mak dia malaih nk masak)..
tajuk luahan bengang kan, so xdak la nk cita pasai kami..lagipun xbeli apa2 pun, coz det tggai ciput saja..dengan nk balik swak mggu depan 1 hapa pun xbeli kat mentua (menantu mithali btoi..hahaha)..

apa ampa qasa kalo laki ampa panggey ampa 'bodoh, bongok'?(wpun kalo btoi la kita bongok pun kan..kuikui)
uish, berdesing tinga aku beb..ibarat hati berkecai retak seribu xbely camtum2 lagi dah..
td masa kat 1utama, ttiba ada sorang couple ni (laki bini) n anak dorang..selamba je laki dia kata bini dia bodoh n bongok..(nk kata dia melatah dak lak)..

uish, aku yg dengaq ni pun tertiba lak terasa..sakit hati weyyy..apa hak ko nk kata bini ko camtu?hak sebagai suami?ececece..depan anak lak tu..kot ye pun betoi2 bini ko bongok pun ko xbleh ka gunakan kuasa ko tu cakap guna diplomasi sket..nnti2 kalo anak jd pemarah cam paknya jgn nk salahkan anak lak..grrrr
~jgn guna tgn camni ye kalo marah anak..~

kalo aku la, mmg aku sentap tak tau nk kata apa dh la.. benda ni aku penah debate ngan amri..dia penah cakap ngan aku kalo buat suami terasa berdosa oo..aku admit ok..abis tu kalo laki wat bini terasa, depa dapat pahala ka?aku siap tnya ustaz lagi..dia kata sama ja..kalo suami pun dengan niat menyakitkan hati bini dia berdosa gak, cuma dalam banyak2 hal mmg ditekankan pasal suami kan..yela, harus ngaku jugak yang syurga kita ni di telapak kaki suami..tp kalo suami guna kuasa veto dia ja, jenuh ar gak..kot mana pun cakap la elok2 kan.

sian bini dia tuh..org pompuan ni kalo dh camtu kompem la berderai ayaq mata..mana bleh tahan2..laki ni kalo depa tau mcmna besaqnya bini depa ni berkorban tuk depa, nescaya (ayat penekanan sket) tidakla depa sesoookka hati nk lukakan hati bini depa kan..ampa ingat nk kuaqkan anak senang ka??ni mesti kes xtgk bini susah nk beranak ni..tau2 anak dh ada depan mata dengan jayanya..:)..cuba kalo bini xdak, kompem depa mesti mcm xketahuan..
~beshnya ada bulu mata panjang cam ni..heheh~

aku mmg pantang jumpa laki yg baran2 ni..mulut ikut sedap ja nk kata apa..kalo tgk muka mak ai mcm pijak semut xmati, tp bila marah, kalah mulut naga..kalo dh kawen xkanla laki marah sket kita dh nk mintak cerai kan (nauzubillah..), kena la banyak2 sabaq..kalo ampa yg ada bf, elok2 la survey2 dlu..kalo dh tau, senang nk lari..tp kadang masa bercenta, mmg mulut manis..dh kawen baru kuaq belang..muahahaha

nsb bek aku tulih entry ni time aku xpanas ati, kalo dak, mau ayat yg kuaq ni berpinar mata sapa yg baca..(mohong saja)hehehe..
aku redakan darjah kebengangan aku ni dengan melihat gambaq adib..;)


~muka kamu memang ada kuasa magis anak, bisa buat hatiku yang gundah jadi riang!~

2 comments:

puterikurekure said...

hah! ada pon gambaq adib. bam2...cam khalish gak.

ish, paling tak suka dengar orang maki2 orang. hoih!

Anonymous said...

comelnye adib...rase x sbr lak nk ade baby..hehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin