Followers

Friday, August 14, 2009

normal jugak ke?

aku baca kisah blogger princesstortoise ni , dia slalu terbangun tgh malam coz baby dia asyik menendang2 dia..kadang2 kul 2 sampai kul 4 dia xbley tido..sonok lak aku dengaq..

bukan aku sonok coz dia xbley tidoq, tp baby dia cam aktif giler lam tuh..xpenatkah?hehe

ooh, kami punya due date lebey kurang sama ja, dia beza seminggu ja..

masalahnya, sepanjang aku pegnen ni, aku tak penah la terbangun tgh malam sebab baby dok tendang..
ataupun, aku tidoq mati xsedaq donia..
adala aku terbangun tgh malam, tu pun nk terkencing, n kadang2 ja perut ngeras (tu pun bley dibilang la)

selebihnya, tido aku macam sebelum pegnen..sedap je aku tidoq sampai malaih nk bangun..:)
cuma aku xbley tido terlentang sangat, mengiring ok la..
slalu baby akan gerak aktif b4 aku tidoq..
then, time aku bangun baru sedaq dia gerak2..

kalo aku tak terbangun tgh2 malam coz bby xgerak, normal kah itu?
normal jugakka?tulun2..
huhuhu..:)

7 comments:

purple_lav said...

kira untung ar tu dpt tido lena. mcm cheq pula sll terbangun sbb haus, pastu nk terkencing lah..tp kalu baby gerak tak der lah plak. mcm cik ah gak, baby bnyk gerak sblm tido.may be nk wish gud nite kot...hehehe..

pastu ada gak time tu, bleh boring masa tido. terbgn tgh2 mlm tak tahu nk wat ape. pegi kt tingkap tgk kete kt luar, pastu pegi ruang tamu lepak2 kt sofa dl lah...huhuhu

cik_ah82 said...

hehe..
ooo..xdela, juz nak tau normal ke x eh?
kami kalo bangun pun nk terkencing je la..then ada penah kena kejang kaki kan, tp tu pun mata pejam gak..lantakla kejang2 pun..hehe
so far, kami tidoq ok la..dulu masa xrasa lagi baby gerak slalu gak terbangun tatau nk watpe, tp kejap je..skang mmg tido mati kot..huhu

purple_lav said...

hehehe...ganeh ar cik ah ni..bleh tido jer time kaki kejang???adoi klu tingt kaki kejang rasa nk nanges jer. sakit dia terasa smpi keesokan hari tuu..

normal le kot..anggap je baby tido gak waktu tu. jgn nnt dia dh kuar sok2, malam2 le dia dok jaga..huhuhu...maunye mak pak dia lebam bawah mata sbb tak cukup tido.

cik_ah82 said...

hahaha..tu la kan..kot dok dlm perut dia sedap ja lena,dh kuaq nnti terbuntang mata tamau tidoq..jenuh la camtu..:)
mmg saket kejang tu saket sampai keesokannya, tp tidoq tu lebih sedap..hehe..

MuMMy 2 Haqq said...

normal dik..jgn risau. sebetulnya, corak tido baby bole dilihat semasa dari dlm perut lagi. kalo ibu tdo nyenyak skang, insyaallah bile dah lahir nanti ibu pon tido nyenyak..:)

ini info yg akak dpt dari magazine.. :)

cik_ah82 said...

mummy2haqq:
hehe..kalo gitu, xpe..takut kang yg tido lena maknye..anaknya dok celik mata ja..hehe..btw, tq 4 ur info kak..:)

cik_ah82 said...

mummy2haqq:
hehe..kalo gitu, xpe..takut kang yg tido lena maknye..anaknya dok celik mata ja..hehe..btw, tq 4 ur info kak..:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin