Followers

Friday, April 2, 2010

bekal saya.

ok, kita move on.

haaaaa..
sapa yg xhappy kan kalo makanan yg kita bekalkan kat anak habis licin kan..hehehe
isnin sampai rabu aku bekalkan bubur ikan+carrot kat adib..isnin je xabis..yg len licin..senang ati.

khamis-jumaat aku bagi bubur brokoli+epal kat adib. semalam licin.alhamdulillah..syedap kan dib?
tp semalam aku xamek adib, ayahnya yg amek..
aku kalo amek adib, soalan yg wajib tanya:
1) adib camana?meragam x?- semalam merengek2 sket, nk org layan dia
2) susu dia habis tak? last minum kul bape? (so aku bley bajet la kalo nk sumbat dia ngan nenen pun)
3) makan dia ok x?habis x?

so, kalo amri ni, kdg2 dia pakat amek je..xtanya pon..aku xpuas ati tol kan..amri cakap semalam makan adib kurang sket..
aku ingatkan adib xabis..aku xpuas ati, aku kol snrik mama dia tanya soalan2 wajib tuh..

susu dia abis seperti biasa..skang ni adib minum 22.5 oz masa kat nursery. alhamdulillah habis.
yg buat aku happy tu, mama dia cakap " sok bawak nasi lebih sket bley x kat adib?dia makan td xcukup la..habis licin'
yippiiii!ni yg semangat nk try macam2 resipi nih!

slalu aku bagi 2 bekas dadih comey tu kat dia..ye la, budak yg baru nk makan hanya 2-3 sudu besar saja sekali makan.
so, pagi tadi, aku bagi la tambahan nasi kat dia..bubur brokoli+epal ni mmg layan!menyelerakan!(mak adib la kata..heheh)

baru pas kol mama dia td, dh habis licin 1 1/2 bekas..kul 3-4 japgi makan lak..balik umah aku xbg dah, dia hisap nenen je..

jadi (asyik so je kan), meh kita tgk bekal adib..
~ni adalah bekal adib tuk 2 hari ni!mak masak banyak tuk esok skali!;)..3 bekas tuk bekal adib sehari..nyummy!~
~pastu mak masukkan bekas tu dlm termos ni tuk menten suam2..hehehe..cantek x bekas makan adib?heheeh~
~save the earth..;p...siap tuk dimamam adib nnti~

7 comments:

Intan and The Boys said...

wahhh!!!
adib suka makan. bagus2.

Anonymous said...

tulisla cara2 penyediaan makann adib..nnt blh tiru..hehehe..bnyi menu nmpk menarik..makann tu nk bg adib mkn campur susu ye..

cik_ah82 said...

intan:
hehehe..so far dia mmg pemakan. tp lasak sama naek jugak.hehe

anon: sape ni ek?
insyaAllah, pas ni akan wat.hehe..tp kalo puri sume juz rebus kan je.pastu blend.sonang baitu..;)
ada yg campur, ada yg x..:)

.:mUnies:. said...

yg nasywah punye sy isi dalam 1 bekas je..kat mane nk cari termos tu ek

Ann said...

lama tak jenguk sini, besar dah adib. :)

owh. tak sabar gak nak tunggu alia 6 bulan so leh bg dia solid buatan ibunya. hehe. mungkin cik ah leh kongsi resepi cara2 and menu bubur tu nnt.

susudalambotol said...

wahhh. tak sabar lepasni umar arjuna makan solid food pulak :)

cik_ah82 said...

munies:
saya wat 3 bekas, senang pengasuh bg tuk 1 masa..sy beli termos tu kat jusco jek..hehe

ibu alia:
tq..insyaAllah, nnti kita sama2 share eh..hehe

hidd:
xlama dh!;p

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin