Followers

Thursday, January 21, 2010

atau inikah puncanya?

setelah apa yg aku alami malam td, aku rasa cam lembik ja..
adib tido x nyenyak pun malam td..still bangun n badan dia panas ya rabbi...
tp check suhu xdemam pun..kul 3pg aku berkira2 nk gi spital lagi coz aku takut weh..
dia dok nangis je..bg netek pun kejap2 je minum..
aku dh xlarat nk nangis lagi dh..

anta adib kat nursery, dorg soh beli cool fever tu nk bagi turun panas..aku ikutkan je cakap org lama ni..
sampai kat ofc, kakak2 kat ofc tanya la aku..kak leha cakap muka aku cam mengantuk je..
aku pun bukak la cite sal malam td..

tiba2 kak leha cakap..
'eh, kita ada gi muzium kan semalam..ada 'org' ikut u balik kot?'
kak milah sambung..
'muzium tu kan tempat antik n lama2..kita tak tahu kan..mana tau dia ikut kita, tp anak yg nampak..budak kecik bley nampak, tp dia nk bgtau tak tau..nangis je la..'
'bukan ke u seronok sgt kat muzium smlm..gelak je, pastu melambai2 kan?'
huhu..yup, aku ada la melambai2..aku nk tahan keta risal coz aku tumpang dia balik ofc..
dah tu kak leha cakap, 'u lambai 'org' lain yg nampak kot..

serius, meremang siot.
aku tetiba jadi seram lak..
mybe aku terlebey excited masa gi muzium smalam..ada taklimat kat sana smlm..
n balik dr sana terus aku jemput adib..
depa cakap based dr pengalaman depa jugak la kan..

aku takuttt weh..
depa soh aku balik mlm ni baca yassin n basahkan or wat mandi adib, in case kalo dia jadi lagi malam ni..
tp harap2 xlah..aku dh xsanggup lagi nk lalui sorg2..

aku mmg ada nampak adib melilau je smlm perhati..tp dia mmg suka tgk atas..
amri slalu cakap dia suka tgk kipas berpusing..
tp makcik kat ofc ni pikir kot lain lak..
ye..kita kena percaya benda ghaib ni ada..n depa dh melalui nya dulu..

jadi, aku sebagai mak yg baru nk belajaq jaga anak, kena amek sebagai panduan..
huhuhu..
aku kena relax, n try handle situation dengan lebih tenang..
tp tipula, kalo aku cakap xtakut kan..:(..*sigh*

insyaAllah, aku harap xde apa2..
aku mohon perlindungan dari Allah untuk kami sekeluarga..
Allah Maha Mengetahui..

5 comments:

Unknown said...

ade betol kakak opis awk tu ckp... sy ade jumpe sorg ustaz ni, die kata klu "benda" tu ade.. baby boleh nmpk. die akan menangis mcm adib tu.. klu adib buat lg mlm ni, awak cube bace yasin n ayat kursi. buat air n hembuskan kat ubun² n seluruh bdn adib. kalau x leh gak, kena cari ustaz yg leh buang benda tu.. mudah²an adib ok. kesian awak.. phm, sorg² yang menghadap perkara ni.. nak lak xde pglmn kan. sbr tau..

onggon said...

Mmg lah wajib kita percaya bahawa alam ghaib itu wujud.. Tapi kan, tak semestinya 'depa' yg kacau.. Tapi satu je yg kita kena tahu..

Manusia menghasilkan gelombang ketakutan yg mana akan di absorb oleh 'depa' utk menyerang kita kembali.. Masudnya apa yg kita pikir akan depa guna cthnya klu kita lalu kat hutan, kita pikir ada org tgk kita, imejin rambut pjg kah apa, itulah gambaran yg 'depa' guna utk memunculkan diri 'depa depan kita..

So, paling baik ialah bersangka baik je, imagine yg baik2 insyaAllah baik2.. Aura kebaikan yg kita pikir mmg mempengaruhi diri kita dan org lain (famili kita)..

Sebenarnya amalan membaca Yassin, 4 kul, ayatul kursi adalah amalan yg digalakkan dibaca setiap masa, bukan setelah bila kita 'dah kena'.. hehehe.. Kira tazkirah ni I pun terkena sekali hehe.. Manusia mmg alpa.. :)

cik_ah82 said...

imma: insyaAllah..mudah2an..

onggon: serius ke?hmm..org mmg slalu membayangkan 'benda' tuh..tambah2 kalo dok sorang..kdg2 mcm terbayang..mmgla dipikr2 xnak takut..tp ter jugak..org pun xnak pikir dh benda2 ni..Allah kan ada, Dia Maha Melindungi kan..btw, thanks ek!

pizet said...

sarah lg satu mak pizet penah la pesan budak kecik ni kalau nagis byk sgt badan die cepat panas n senang demam...agaknye semlm dah nangis byk sgt tu yang demam kot, pastu die cakap kalau demam rajin2 le bg mandi time siang tu n jelum time mlm bg turun ckit panas die...hope membantu adib...cian die

Dusty Pixie said...

kami pun takut kalo tengah malam ammar jaga pastuh mata meliaq.. gerun walaupun dia tak nangis.. tepikiaq benda lain..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin