Followers

Monday, July 20, 2009

MU dan tanda2 kontraksi.

haaa..tajuk xmenahan kan..
saja gabung skali..:)
sabtu lepas mesti ramai yg gi tgk MU vs msia kan..
tmsukla laki aku en amri ni yg begitu berkobar2 nk gi stadium..
even sebelum gi stadium lagi dia dh excited terlebey suda..
mcm wat preparation nk kawen je..hahaha

aku?tidak dibenarkan sama sekali ikut..
eleh, saja bg alasan nnti asap rokok la, bahaya la tuk mak buyung,pdhal dia mesti bajet nk kuarkan det tiket tu..kan2?
lagipun, weekend aku posa, azab ok posa sabtu ahad diwaktu ramai org yg makan sedap2 hujung mggu..wpun aku dpt pelepasan dr si suami tuk xpayah masak, tp setakat wat air n bekpes tu ala kadar je bleyla kan..
tp xpe, posa aku selama 7 hari direct akhirnya tertunai sudah.alhamdulillah..lega rasanya..
kalo dia ajak pun tgk, aku mmg xberdaya nk redah lautan manusia kat sana, bley pengsan dibuatnya.
aku tgk kat tv saja, lagi layan..

so, amri balik sampai umah kul 11 mlm lebey dah..
sedey oo bukak posa sorang2..
dia stuck kat lrt, ramai bebenor org..
mujur la aku xjadi cam bini yg tikam laki dia sendiri gara2 laki dia lambat balik dr tgk MU kan..hehe
gila aa bini tu..pasal bola pun nk bertikam2 bagai..huhu
so, layan dia cite sal bola jap, kul 12.30 tu baru aku nk masuk tdo..

tibe2, aku rasa saket perut ya amat sgt.
sebelum tu aku saket2 pinggang, ingatkan sebab aku baring depan tv pastu berdiri lama coz iron baju.
so, xkesahla sgt..
aku tido2 ayam je mulanya.
makin lama, makin saket dibuatnya..
pinggang aku mcm ditarik2..
amri lak baru lepas makan megi, so dia layan tv dulu.
masa dia masuk bilik, aku dh beraduh bagai dh..
dia ingat aku nk poo-poo, aku ckp x..
perut aku mmg saket gile2 nye..

"saket camana ni?td kan elok je..nape tetibe leh saket lak ni?"
aku geleng pala je, nk bukak mulut pun xlarat.
dlm aku saket tu, sempat lagi dia membebel pasal aku makan mcm2 la, makan tu la, potpetpotpet.
"tu la, makan lagi kueh gelang tu..makan ikut sedap dia je, makin org larang, makin dia buat.."bla..bla..bla..
:)

aku dh malas nk layan dia dh..ibarat org yg saket gigi kan, makin ditanya, makin kita rasa nk lempang je org yg menanya tu kan..tp sebab laki kan, aku diamkan je..
mana aku tau nk describe saket tu camana..yg penting saket, memulas2, ntah la..aku pun tatau.
baring xkena, duduk xkena..last2 aku jalan keliling rumah..
pakcik tu dok tanya lagi.last2 aku soh dia tido je..
tp xdenya dia tido la kan.
sampai kul 2 lebey jugakla..
tetibe aku cakap kat amri,

"eh, org ni dh nk beranak ke bang?takutla plak"

mana xgabra, barang2 mana pack lagi..beg bby dh siap la barang2nye, tggal pampers je lagi.brg aku satu pun xsiap lagi..macam2 la aku pikir time tu..
dengan pikir posa aku tggai sehari lagi nk bayar, kalo x putusla nazar tu..kena ulang balik..huhu
dlm dok jalan2 tu, amri soh siap gi klinik.
aku ckp hold dulu, dlm dok beraduh2 tu, tetibe laju je aku lari gi toilet.
faham2 je la apa aku wat dalam tu.
lama jugak dlm tu, sampaikan amri siap ketuk2 pintu, kot2 pengsan ke ape..

cerry berry aku dibuatnya..
lepas round 1, aku rasa saket lagi..
tp agak kureng sket saket dr yg awal tu..
2-3 kali jugak aku ulang alik gi toilet, sampai amri tertido bagai..yela, penat mamat tu sehari suntuk dok kat stadium, kul 3 pagi xtido lagi, mau xpengsan..
last2, aku pun xsedar bila aku tertido.
aku tersedar masa kul 5.35, tu pun sebab nk sahur, tp terlajak..sempat minum air je la..

sudahnya, pagi tu, aku tido kat jamban lagi..
aku rasa ni mesti sebab aku makan kueh buah melaka tu..ye la, mybe kelapa dia basi ke kan..
yg pasti, hr ahad tu aku melepek je, penat weh..
rasa ringan giler badan..nk jalan pun xlarat..tp alhamdulillah, berjaya jugak aku posa sampai abes..hoyeyyyy!
tp, syukur ar gak, aku xberanak lagi..hehe..
bukan xpenah cerry berry b4 ni, tp hari tu len macam saketnya..agaknya coz aku posa sama, tu yg lagi saket kot..ntahla..ujian Allah..:)

p/s: tu baru saket cam tu aku rasa cam nk melolong dh, mcamana kalo saket betul2 nk bersalin ek..?takotnya aku..doa2 biarla segalanya dipermudahkan..amin..

4 comments:

She said...

cehh!
wat gabra je la hang nih..
haaa..
pasni, prepare2 le apa yg patut ye?

susudalambotol said...

awak kena food poisioning ke? haritu saya kena jugak.

mieoney said...

weh hang dh cukup bln ka?
tp biasalah kan kita 1st time..kdg2 perut tu sakit tak tau nak ckp memulas ke, msk angin ke, lapar ke...huhu

cik_ah82 said...

mommymil:hehe..awat, akak ingat org dh nk beranak ka?hehe..tp mmg ceq gabra pon..huhu
dh prepare dh sket2..:)

susu:hid, kena jugak ek?seksa kan.tp seb bek ok dh ni..:)

mieoney: aku dh 30wks dh..takot ar weh..huhu..dlm hati biaq cepat2, tp xprepare agi..:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin