Followers

Friday, July 10, 2009

Berita cara aku.heheh


kredit gambo to ondscene punya blog
semalam aku nk post kan gambo ni, tp xsempat..:)
hari ni dh masuk paper kan?
so..korang rasa apa bila tgk budak p'puan ni nk terjun?
agak2 dia nk terjun betul2 ke, or dia juz nk tarik attention org awam?
baru je 19 tahun..

hmm..ntahla..
nk kata aku prihatin, hmmm..geleng kepala je kot..:)
yg aku tau, budak ni melayu kan..
apa la yg ada di fikiran budak (aku cakap budak la kot ek coz mybe dia xmatang agi ni..) ni kan..
semuanya disebabkan penangan cinta teman lelaki..
sebelum nk terjun, wajib meraung2 nama si lelaki itu..
at least biar org sume tau sape nama bf dia sebelum dia terjun n kena gilis ngan komuter ni..

hmm..betapa singkat dan ceteknya pemikiran gadis2 sekarang ni..(xsemua ok)
atau mungkin aku xpenah putus cinta, so aku tatau la apa yg berlegar di fikiran budak ni kot..
tp bohong kalo kata xde masalah / gado2 ngn bf kan..
dulu mulut aku jahat gak, ckp kenkonon nk lintas jalan biar keta langgar aku la (time tgh gado la kan)..
tp of coz aku xkan buat cenggitu, lakonan je semata2..juz nk tgk bf syg ke tak..hahaha(bodo la weyyy)

tp dlam paper, xcakap dia putus cinta, cuma tekanan/masalah ngan bf dia kot..
tp dh terus nk amek nyawa snirik..
aku terpikir kan, in case la dia just nk org pay attention kat dia, kenkonon bukanla nk terjun bebetul..
tp kot2 tetibe ko tergelincir ke, komuter lak tgh lalu..haaa..kan dh.....
eiii..ngeri lak aku bila fikir2..

yg penting, kalo budak tu berjaya mengambil nyawanya, ternyata sia2 sajala..
dia mungkin dapat nama (glemer kot sekejap bila org perkatakan kes ni), tp yg untung bf dia, dapat awek baru lagi cun kot dr dia..
agak2 bf dia nk bg peluang kat dia, terus larik tggal budak ni kot.

nauzubillah. mintak dijauhkan kes ni terjadi di kalangan family kita dan kengkawan kita..
budak ni mungkin tatau nk bgtau sape dh prob dia..
tp tindakan dia menyusahkan banyak pihak.

bomba - wpun ada yg bdn besar, snggup jugak perjudikan nyawa lalu kat tmpt sempit tu semata2 xbg budak tu terjun

org ramai - yg benti nk tgk samada budak ni berjaya terjun atau tidak dan secara x sengaja menyebabkan kesesakan lalu lintas

org awam yg dok tunggu dengan penuh tanda tanya awat la tren xsampai2 lagi ni - tnpa depa tau rupa2nya tren dihentikan sejam tuk bagi laluan kat pihak berkuasa selamatkan budak ni

mak bapak dia yg mungkin kat kampung risaukan sal dia ni kan..

reporter yg terpaksa bergegas dengan camera tuk amek shot yg terbaik, nk lapor dlm paper..

aku yg kena blogkan sal budak ni, tetibe lak jadi keje pikir sal dia (yang ni aku snrik cari pasal..hahaha)

dan sesape lagi la yg terlibat.

kesimpulannya, adik2 ku yg belasan tahun, yg mungkin ye menghadapi masalah2 cintan cintun ni..tipula kalo xde masalah ngan bf/gf kan..

tuk gadis2, kalo kot ye pun cinta bagai nk rak, jgnla perjudikan nyawa dekk..tak berbaloi2 pun.

tp tangani dengan bijaksana, hargai nyawa yg tak bley nk tukar ganti ni, fikir masa depan, fikir mak bapak kat kampung, dan mcam2 lagi la..ye..renung2kan, dan selamat la ye..

*khidmat masyarakat ni dibawakan dengan sengaja oleh aku.:)

9 comments:

Anonymous said...

hargailah nyawa anda sendiri, ingatlah org yang tersayang**

susah2 mak bapak membesarkan sampailah besar panjang lebar, senang-senang je nak terjun bunuh diri..tgk brita ni semalan, tergelak lah pulak..punya singkat fikiran.

**tersayang → bukannya bf or gf tapi mak bapak kat kpg...

myQza said...

kalau aku kat situ.. aku naik gak.. tapi aku tolong tolak ke bawah. kejam kan??
malang mak ayah dapat anak yang bangang macam ni!!

maaf! Agak kasar..

cik_ah82 said...

abg mat:
waa..dh besar dh baby..comey2..
ye2..sian mak bapak yg lahirkan..kalo dia tau nnti anak dia nak bunuh diri, kecik2 lagi dia picit idung tu..hehe

<< s| tED| >>
sabo2..hehe..tp tu la, mungkin bila dia dh stabil sikit, dia akan pikir betapa menyesalnya dia bertindak sedemikian..chewahhh :)

z.a.r.a said...

adess...tu la psl cik ah...sha bru lps baca dlm paper td...

mmg xpkir pnjg...btul ckp cik ah...klau la die tergelincir then kena gilis ngn lrt tu...x ke sia2 je?

adoii...kadang2 pelik, psl bf pun sggup gadai nyawa? bf tu blum tentu jdi laki die...

pada gadis2 kt luar sane...tolonglah jgn jadi bodo sbb lelaki/cinta.

pikir dulu sebelum brtindak :)

dya said...

aduhaiiii
bru 19 thn tu
samb bljar lg best

susudalambotol said...

dia igt mati syahid ke buat mcmtu?

cik_ah82 said...

lintasan hati:
tu la pasal kan..
kita umur 19 xreti lagik chenta2 time tu..hehe

hidd:
haha..patut bg statement ni kat budak tu kan..

NORAIN RAMLI / MEM AIEN said...

prob ganguan mental pon ade budk cm nih...
x pkir pnjang...pkir cenonet jek...
ape kate b4 ye btol2 nk mati tuh...sign tuk organ donor (of course ye x suicide dng terjun kan nnti rosk sume organ hehe) n p derma darah sehabisnye...x sia2 gak mati ye tuh...leh bagi nyawa kt org lain

cik_ah82 said...

aein:
hehe..mmg sah ada gangguan coz dia xdapat nk pikir sewajarnya..hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin