Followers

Thursday, April 28, 2011

akhirnya kena jugak..

yeeee..
lama sungguh aku menghilang..
bz cuti dok umah..
pasaipa?
pasai pa lagi kalo bukan anak bujang sorang tu..

aku ni mana la ada cuti tuk diri sendiri..
sejak2 ada anak ni cuti amek tuk anak ja la..hahahaha
akhirnya..
anak bujang aku adib tu dh kena campak!yeayea..(hehe..kijam kan)

bukan apa, dulu dok risau gak bila la dia nk kena..
kalo macam aku dulu, masa aku besaq darjah berapa aku xhingat kena..yg besaq lak tu..sakittt oo...depa kata kalo nk kena biaq la kecik2, xpandai nk demand lebih2..hehe..
so, aku kena bersedia la bila dia nk kena..tup2, bila dia kena, mmg aku xready langsung sebab aku baru balik kursus, so banyak la keja menimbun..

pastu lak, bila dia baru kena tu, aku kena pi kelantan lak..
seb bek sehari ja..mula2 serba salah, sian lak nk tggai kat ayah dia sorang2..
tp klu xpi, aku dh nyusahkan ofcmate lak..so, pi ja dulu..
adib masa kena dia xdak la demam kuat macam org dok kata..

hari khamis aku amek dia kt taska, aku tgk belakang badan dia dh ada bintik2 merah n berair..aku tunjuk kt amri, rasa2 mcm campak..pi klinik doc cakap campak tp mild ja..hr jumaat tu aku bawak pi ofc sebab nk siapkan keja nk pi ktan tu..dia mcm besa, aktif lari sana sini..

so, ptg jumaat tu aku gerak pi ktan tggalla dia ngan ayah dia mlm tu..
dh smpai ktan teringat lak kt dia..sian lak..org suh cari daun mambu la apa, xsempat langsung..amri lak dia ckp bab jaga dia xkesah, xtidoq semalam pun xpa, tp bab makan tu la yg dia risau..ptg tu aku dh siap beli sup ayam siap2 tuk dia makan malam tu..

hr sabtu dapat mms dr pak dia, dh nek keluaq 1 badan..
ginila..
dia kt belakang badan n kepala yg banyak tu..
tp mujuq la buh lotion ngan bedak sejuk susu kambing tu, cepat lak kering nya..
aku balik dr kelantan tgk dia dh mcm ju on..bertempek putih bedak sejuk..hehehe..
pepun, ayah dia mmg terbaik la jaga dia sorg2 pun..cuma makan tu la..hehe

so, terpaksa la aku bercuti jadi surirumah jaga dia mggu ni...bosan jugak jd surirumah ni..nk kata jaga dia yg sakit, dia xmacam org sakit pun..tp yg bestnya, kemain la aku ngan adib lena terbongkang bangkit lambat pagi..hehe..dia dh mcm org mabuk tidoq..bangun pagi kul 9.30, tidoq balik kui 12.30...legaaaa sungguh..hehe..

campak tu dh kering, cumanya depa kata bila bijik tu tinggai kuping tu yg lg senang jangkit kan..so, kena tahan dulu la..

sepanjang kat umah melayan dia ja la..
asyik nk tgk cite toy story jaa..dgn aku2 skali terlekat..

sepanjang dia campak ni, mmg aku xpakaikan baju pun siang..tup2, dh besa, langsung dia xsuka pakai baju dh..malam ka siang ka, toge mcm tu la..bila nk pakai baju, kemain berlari sembunyi diri..sabaq ja la..

ni masa dh kering tggai kuping2 tu ja..aku punya geram asyik nk kerunaih ja kuping tu..geram tul aku..hehe..

so, weekend ni dapatla kami bercuti kat lumut dengan tenang, mudah2an..hehe...

p/s: masa bawak pi jumpa doc, doc ckp org pegnen bahaya kalo kena campak..boleh jangkit kan..tp bila aku ckp aku dh 7 bulan lebih, so no worry la insyaAllah..possibility akan jangkit kalau awai2 kandungan..time tu dia kata mmg kena dok asing la ngan anak..

9 comments:

PuteriKureKure said...

kita baca laju2 sebab nak tau pasal adib. alhamdulillah...dah baik dah budak tu.
:)

oh..cuti2 rupanya. nanti mai umah naa~

Fadzlin said...

ala siannya adib..banyak yeh campak tu kuar.tp xpe,kalo dh kuar smua nnt xde la kne lg..kata org campak bole happen 2-3times inn lifetime. Kalo pelentung mmg ya skali je:)

cik_ah82 said...

intan: alhamdulillah..dia dh lega dah..:)..umah intan kat mana ek?

fadzlin: a'ah..masa mak dia dulu mmg kena pelentung tu..sakit kemain..campak yg kecik2 mmg bleh jadi lagi..hehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

siannya adib..risau gak ni if rafiq kene..tapi mmg akan kene kan..cuma tak tahu bila..

budak2 mmg suka togel kot ek
rafiq skang bkn main susah nak pakaikan baju..lari2 dalam umah sbb tamo pakai ishhh

Amiizaa2001 said...

uwaaaa siannya adib handsome kena chicken pox. auntie pon tak pernah kena lagik tau....

sarah: anak2 akak pon belum pernah kena...takut sebb tak pernah handle kan...

aNiS tHe BumbleBee said...

ciannya adib...musim kot la ni.anak menakan pun kena gak.stail besaq2.tp xpalaa..kena kecik2,parut xteruk sgt.

7bulan 1/2 dah ka?sat ja no rasa..

cik_ah82 said...

kak rose: tu la..nk pakai kan baju kemain macam dh masuk marathon kekdahnya..haha

cik_ah82 said...

kak mieja: serius ke kak mija xpenah kena?baguihnya..mudah2an kakmija ngan anak2 sehat, mana tau Allah mudahkan xpayah kena dah..:)

cik_ah82 said...

anis: tu la..musim la kot..kalo dh kt taska cengginila..redha je la..seb bek xkena pelentung tu..
tu la, dh 7 bulan lebih dah..keje menimbun kat ofc..tatau dapat siapkan ke x..rasa cepat sungguh..dh nk amek cuti 3 bulan ni..hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin