Followers

Tuesday, May 3, 2011

weekend yang singkat tapi bermakna.

salam semua..
sehat ke?ke lemau cam aku lepas cuti 3 hari ni..?hehe

cuti 3 hari lepas aku n family gi cooti2 malaysia..dekat saja..kat lumut je..
sebenaqnya nak kata cuti sangat pn idak, lebih nk berkumpul ngan family n sedara2 je..
ate mak aku kan org perak..so, ni kira balik kampung le jugak nk ziarah adek badek sebelah mak aku..bukan senang jugak nk ngumpul satu family kami ni pun..family kak aku, aku, n adek2 aku la..mak pak aku dh pencen, so senang la depa..hehe

plan punya plan, so decide nk jumpa kat sana ja..
mula2 kami survey nk dok hotel la kat area lumut..dapat yg best jugak la, amek 2 bilik apartment tp rege mak ai..2 malam rm1200..
so, kak aku survey punya survey, last2 rasa mcm xberbaloi je banyak tu tuk hotel..xmasuk makan lagi n jalan2 ke apa kan..mmg la kumpul det kami 4 badek, tp bleh dpt yg lgik murah kot..

so, dapat la homestay kat area manjung, taman desa permai..
rm280 semalam..ok la gak, rumah luasss..sesuai la ngan kami sefamily 12 org ni..takat nk lena ja pun kan..lgpun tuk anak2 kecik ok la..mcm balik umah mak aku jugak la..ada dapoq semua lengkap segala..berbaloi2 la..

nk pi makan ka, nk pi jalan2 ka semua senang..so, det tetap collect rm1200 jugak, tp still ada balance kan..homestay 2 malam baru rm560..so, balance tu kami wat pi jalan2 kat pangkoq, makan sampai senak, n still ada balance lagik..hehe..

gambaq aku xdan nk tangkap dalam umah tu..ni pun copy dr website dia..ampunkan kami penunggu gua..hehe
ni hat aku tangkap..dr luaq ja pun..hehe..
ni ruang tamu kedua, besaq gak..ruang tamu pertama tu lagi lapang..

ni bilik ke 3..(semua ada 4 bilik, 2 bilik ayaq)..ni adek2 aku dok..

ni dapat kat family aku..bilik ke 2..bilik master kak aku n family..hat tu ada aircon..tp bilik ni aku wat solat n tukaq baju ja..nk tidoq ataih katil ni idak la, mau si adib tu tergolek jatuh bawah..hehe..kami pakat2 lena kat ruang tamu, golek2 kat situ lagi puaih..hehe
ni lak dapoq dia..pun complete jugak..ada dapoq basah n kering..tp xdak la kami masak pun..guna rice cooker ja la..mesin basuh pun ada, siap mendobi lagi..hehe

n last skali, gambaq satu family..cukup semua..best sangat2...:)

so far, puaih ati la dok sini..
aku pi dr ptg jumaat sampai ahad ja..
hari sabtu tu baru start jalan2 pi pangkor n umah sedara2..
yg penting, best sebab dapat jalan 1 family..
next time kita wat pi jauh2 sket..
kalo ikut, tahun depan ada 2 ahli baru la..adik adib n anak kak aku no 3..hehe..
lagiii la riuh..hehe

p/s: gambaq2 jalan2 nnti akan di upload kendian..(xsuka wat part2 ni, tp apakan daya)..hehe

4 comments:

Intan and The Boys said...

agak dah...mesti cik ah penuh aktiviti cuti aritu. tunggu2 jugak kalau2 cik ah nak call kami. takpe. bila2 kita jumpa k?

:)

cik_ah82 said...

tu la..nk call takut ganggu lak sebabnya siang tu mmg full..balik umah ni pun mmg malam2 je..pastu sume terus flat..hehe..nnti2 kalo dtg lagi, insyaAllah dpt jumpa..:)

Mek Rose said...

mmg lemau je nak g keje if dah cuti lam2..
cepat2 hapdet kisah cuti ya..:-)

Khairul Onggon said...

Bo pasan Amrie sangat tinggiii.. Terasa diriku kemetot kekekeke...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin