Followers

Friday, October 24, 2008

hari yang memenatkan..;p

hye uolss...

hehe..semalam memang agak memenatkan la..coz semalam dari kul 8 sampai kul 6 aku kena bertugas kat parlimen..duduk sana catat apa yg patut, tgk YB bergado n bertekak cukup memenatkan pala otak, yet very enjoy!hehe..aku dipartnerkan dgn kak mas dari rtm..dalam dewan, ternampak DSAI..wah2, sonoknya aku..dh lebih 10 tahun aku ikuti perkembangan beliau, xsangka dapat akhirnya bertentang mata..masa kuar dr dewan rakyat, nampak DSAI tengah wat pC ngan karpal singh..tinggal bape inci je ngan dia..then xsempat coz ramai sgt wartawan yg kerumun..pastu masa nk balik, jmpa lagi..kali ni dia ngan azmin n menteri besar selangor..

"kak mas, org nk amik gambo ngan anwar bley tak?tlong amekkan eh?"

"ko nak mampus ke?kang xpasal2 kena transfer 24 hrs, padan muka..tgk dr sini dh la.."

"huhu..la, ni bukan ada kaitan dengan keje pun la..bukan ke minat org tu hak kebebasan kita..huhu..org dh berangan 10 tahun nk jumpa dia.."

"ala, jomla kita balik..kang bos nmpak kang.."

so, terpahat dalam ingatan je la..hehe...

habis tu, tggu abg amik, kul 640 baru dia sampai..tu pun sesat..aiyyoo...

"kena siap cepat sket tau, kul 730 gerak dr umah..dh la jam ni..hish..nyesal xnek moto td.."abg ngomel..

"ala, org xnk gi la abg, kang org lambat abg bebel lak..abg gi je la sorang eh..ni dh kul bape dh ni.org dh la sakit perut ni, nk membuang lagi ni.."

"aahhh, gi jugak, penat tau abg gi amik kat parlimen, sampai umah buangla apa yg patut..pas solat kita gi.,"

"tp, nak mandi lagi..mana sempat.."

sampai je kat umah, aku terus masuk toilet, sakit perut weeh..hehe..tgk jam dh kul 715..cuci muka dlu..pastu tnya abg.."abg mandi x?" "abg mandi kejap je..bukan cam org tu, terkedek2.."abg perli lak..

"ahh, malasla nk mandi..xsempat ni.. xpela, solat dulu.."

"nk solat xmandi, apa kejadahnya ni.."abg tempelak..haha..ala bang, xpela, kang xsempat abg gak yg bebel..balik kang org mandi eh..hehe..selamba je aku..

so, kitorang pun pecut gi kelana jaya, jmpa kawan amri, gi nek keta skali..abg, aku, zaki n wan kecik..tau aku kalut ni nk gi mana?tgk bola la kat bukit jalil!huhu..m'sia vs myanmar..

jalan jam sket, tp kitorang dapat sampai b4 game start..havoc jugakla..baru ku tau rupanya best tgk bola kat stadium ni..dulu xdela minat sgt bola, tp dh kawan ngan amri, tetibe jd cam best lak..dulu malas nk ikut dia gi stadium, tp sejak tgk m'sia menang ngan myanmar tahun lepas kat shah alam, jd gian lak..hehe..

abg ngan wan kecik..semangat wehh..

abg ngan zaki, confident dh menang tuh..hehe

ngan aku yg lebih banyak melantak dr tgk game bola..hahaha

tp memang berbaloi la gi tgk semalam..4-0 tu beb!gegak gempita kitorang kat stadium..ada jugakla mengutuk 1-2 player, main cam hampeh je..so far, memang enjoy, tp satu je yg buat mood aku xdak..asap rokok!bluweekkk...rasa nk pengsan je, kanan depan belakang sume hisap rokok!yg pompuan pun sama jugakk..apa la..kiri je xde coz amri dok sebelah..huhu...xsabar nk gi bukit jalil sabtu ni nk tgk final..yea!

sampai umah kul 12 malam..punyala penat..dh la xmandi..nasibla sape yg duduk dekat ngan aku td..eleh, dorang pun belum tentu mandi kan..hehe

pastu tgk amazing race asia sampai kul 1..harap2 ida n tania xde terkeluar minggu depan..dorang fun!henry n bernie pun kena usaha lebey sket, xpasal2 geoff n tish menang nnti..

ingatkan dh nk tido, bley lak amri sambung tgk bola..tgk game yg kami tgk kat stadium td lak tu!ada siaran tunda kat tv1..aku pn tumpang sekaki..kul 2 baru aku pengsan..hrp2 xdela bgun lambat pg nnti..

hahhhhhh!aaarrgghhh, tidaakkk!aku dh lambat!jam kat hset kul 7pg, mksudnya kul 650 dh ni..matila aku..730 masuk ofis, mana sempat ni..aku pn kalut, abg pun terpinga2.."la, kita xsedar ke alarm td..kita xsolat subuh la yang?"

"eh, tnya org lak, kalo org sedar, xde la org kalut cam org gila skang..kena qada la abg..huhu..org nek mota eh, kalo bwk keta, xsempat ni, jamm.."

tu la, moralnye, jgn tidoq lambat..huhu..

p/s: will update pics later ok!?

adios

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin