Followers

Tuesday, October 26, 2010

Bersyukur.

lamanya xmenulis kat sni..huhu..sangap tul rasa..
rasa mcm banyak nk taip kat sini, tp ada je halangan..malas la jawabnya..
tp alhamdulillah, sejak kuar spital, adib pun makin sihat..
tp yg tu nanti2 la cite..;)

ermm..rasanya mesti ada yg terbaca kan kesah family yang tggal bawah jambatan ni..
ntahla, aku xkesah sangat ngan org yg besaq, sebab si ayah masih kuat fizikal untuk bekerja..
tp bila terpandang muka anak depa tu..sayu je hati..luluh rasa..
sebaya adib rasanya sebab dalam setahun camtu..

rasa bersyukur sangat2..
selama ni dok risau kalo adib kutip apa2 kat umah, tp budak ni berhadapan dengan persekitaran yang berhabuk, yang xbersih..aduhhh..
baru baca tadi, budak kecik ni ada jangkitan paru2 kronik sebab xpenah dapat suntikan imunisasi n tggal lak keadaan cam ni..kalo ujan, dia sejuk, camana selimutnya?

kadang2 dok terpikir nk beli mainan apa lagi kat adib nk bagi dia main kat umah..tgk budak ni, apa la mainan yg dia ada?cukup ke baju dia?

macam2 yg aku fikir..macamana budak sekecil ni boleh lalui kehidupan mcm ni..siannya dia..mujur bantuan Allah datang melalui insan yang dapat menolong depa tggal sementara kat tempat yang lebih selesa..dan yang penting anak kecil tu dapat dijaga kesihatannya dengan sempurna..

Ya Allah, bersyukurnya kita, walaupun tak mewah, tapi masih mampu bg kesenangan pada anak2..cukup makan dan pakai..jadikanla aku hamba-Mu yang bersyukur dengan segala nikmat dari-Mu Ya Allah..

1 comment:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin