Followers

Tuesday, July 6, 2010

makan apa saja.

aku sonok sangat la ni..
adib suka makan..
kalo aku bg buah atau apa ja, semua dia bedal.
so, skang ni aku mmg banyakkan bagi dia makan buah la..
pear, avocado, apple, kiwi, tomato, pisang, durian pun dia makan!hehe..
sonok sangat tgk dia makan buah..

aku ingat 3minggu lepas kot, dia xmau makan sangat rasanya..
kalo kat taska tu merap ja kejanya..
mggu yang dia meragam tu rasa down lak nk tanya taska dia camana hari tu..

pastu,
bila minggu tu berlalu, lega ya amat..
taska lak soh aku bawak makan banyak sket sebab dia asyik makan minum ja..
alhamdulillah!

sejak aku beranak, aku xpenah makan durian lagi..punyala teringin, tp tahankan takut panas badan coz adib kan menyusu..
pastu bila tanya pada yg pakar, boleh aje makan cuma berpada2, apa lagi..
pakcik amri yg hantu durian beli buah tu, apa lagi, melantak la kami..
dengan adib skali join!
bg sikit ja, pastu dia ngamuk nk lagi..hehe..
lepas bg makan durian, dia makan buah kiwi lak..
pun dia suka jugak!'lagipun buah kiwi ni mmg sodap tul!

~aku belah tengah, pastu korek2 je isi dalam sampai licin..~
~muka budak xpuas hati sebab bagi lambat kat dia..~
~ni la budak yg asyik nk makan ja kejenya..tp mak shayang kamu la adib!hehe

*entry warm up*..kikiki

4 comments:

Ibu Alia Kaiyisah said...

Cik Ah,
Kita msk bubur nasi utk Kaisya tp dia takmo makan. sungguh2 dia menolak. tp bila di sua kan cerelac nak pulak. tak taw kenapa. ade kemungkinan ke sbb cerelac tu manis/lemak gitu berbanding bubur nasi yg tawar. susah hati sbb ingat nk bg dia mkn apa yg sy masak. tsk. tsk.

cik_ah82 said...

kak long:
hmmm..alia baru 6 bulan kan?
cuba try bagi puree buah2an dulu..
puree buah ada rasa mcm2 berbanding kalo bg bubur nasi kosong je kan..
try sweet potato+brokoli ke..mesti dia suka..jgn risau la..
*ni sebagai cadangan dan pandangan je ek..*

.:mUnies:. said...

sonok tgk die makan..budak² ni mmg suke mkn buah-buahan..nasywah nasik susah sikit, buah tu die suke mungkin sbb manis, marah plak kalu lambat..semalam bg makan pisang, nyumnyum tgk die

Ibu Alia Kaiyisah said...

thanks atas info. nnt kita try msk n tengok feedback dia. smpai la ni kita bg cerelac je. sbb itu je yg dia nak makan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin