Followers

Thursday, July 26, 2012

Dah Satu Tahun.

baru aku perasan, yang aku xdak pun buat entry adam dah satu tahun..betapa masa pantas berlalu. 14 julai dah berlalu..
mmg ada banyak beza anak sulung ngan no 2 ni..tapi xdak beza dalam kasih sayang, 2-2 mmg aku sayang. cuma masa adib dulu, setiap inci pergerakan dia aku nk catit kat blog..tapi bila mai ana no 2 ni dah x selaju dulu..dulu adib bleh menerap, ada 1 entry, berjalan ada entry, semua ada entry la..tp bila adam, tup2 dia dah jalan..hahaha..bila dia menerap, oo, ok..cepat dia boleh..jalan lagi la laju dr adib..tp bila nk wat entry, terasa mcm eh mcmla anak aku sorg yg pandai menerap/berjalan dan sewaktu dengannya..mcm xperlu kot..hhaaaa
ni aku kata aku, org lain aku xkesah pun..besala mak bila tang anak ni mmg excited kan..

lagi sedih bila adam setahun aku kat madrid masa tu..so, dapat tgk dia makan kek besday ngan makcik2 dia and sepupu dia ja..bila tgk kat fb, rasa mcm hati ni meronta2 nk balik celebrate ngan dia wpun dia xtau pun besday tu apa..hihi

lain anak lain ragamnya. adam bg aku sgt cool tapi sensitif. dia mmg xboleh dgr suara aku tggi sikit, dia mesti ingat aku marah dia..kdg2 tgk style dia  menangis = ttp mulut sembam muka kt bahuku, owh terasa sangat cute dan rasa nk buat dia nangis lagi..hahah...dia senang berdikari tp adakalanya manja, ye la sebab bila dia nk mengendeng, abg dia lak menyebuk. bukan adib yg mengalah tp adik dia yg bg laluan.hmm

masa adib dulu aku banyak ulang alik ke hspital sebab adib selalu kena amek gas n banyak kali kena tahan wad sebab hampir2 nak asma..alhamdulillah sekrang dah baik..
tapi adam alhamdulillah jarang sgt2 kena neb, tapi dia la paling kerap kena tadah tangan amek darah..
rasanya bulan lepas dalam sebulan tu mmg ulang alik cek darah dia ja, sebab mula2 sel drh putih dia tggi..so dh check2 tu, pas dia dh xdemam, doc notice yang platelet dia xpernahnya normal..asyik tinggi ja sedia..
week by week dok check darah kt klinik kesihatan, keputusan still sama..
tp dia mcm besa je la, mmg aktif la..so, rujuk kat hospital putrajaya..jumpa pakar kat sana..sbnaqnya xjumpa lagi..sehari sebelum aku pi spain, pi hospital untuk amek darah dia untuk uji apa ntah..platelet tu of coz la, ada ujian utk darah putih, iron n apa lagi tah..depa kata nk test samada kemungkinan ke arah thalassemia or anemia..anemia tu kurang darah kan?ntah la, aku pun xsure..aku xdela pulak search sbb aku rs takut..huhuhu..

sepatutnya 23hb lepas kena jumpa, tp boleh aku lupa!sebab baru masuk keja lepas amek bdk22 ni dgn keja menimbun, tup2 dh terlepas..kenala buat app balik..so, 6hb ni kena jumpa dr muiz utk review result tu balik..dengan cucuk setahun hari yg sama pun aku lupa..isk2..teruknyaaaaa aku..xpa2, sok aku pi klinik tuk cucuk adam..

aku doa yang baik2 ja..semoga anak2 sehat dan dilindungi..amin..
rasanya cukupla entry adam setahun ni..hehe..
Mak sayang adam, sayang adib jugak..ampa dua walau selalu bikin mak pening kepala dan naik angin, tapi tetapla jua penghibur hati kala suka duka lara.chewah.

oh!dan alhamdulillah aku masih gigih menyusukan adam wpun stok susu makin hari makin kurang..huhu..semoga azam aku masih kuat!

2 comments:

aNiS tHe BumbleBee said...

hepi bday adam..semoga jadi anak soleh...dan lagi wey nk join de klab.aku due bulan 1 nuu..ada lg 11bulan hg buleh pilih hat mana satu.kehkeh!*sama baya anak kita no..tup2 lagi 20taun,(kalo umoq panjang) najlaa mai habaq kt aku,"mak,kenalkan,ni marka cheq,org kedah gak,nama adam."masa tu aku guling2 gelak&pengsan berganti2.wakakaka!

cik_ah82 said...

amboi, ang siap buat cerekarama lagi!haru!hahaha..aku plak lagi la, tanya adam, najla mana, hat keluaq kat sri lanka tu ka?hahahaha...insyaAllah, akan aku istiqamah dalam memproses anak!;p

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin