Followers

Wednesday, January 26, 2011

Hanyut

aku suka lagu ni..
lagu pejal tahir- hanyut..
mmg terhanyut2 la bila dengar..
tp aku xla minat FT ni..lagu ni je yg aku suka dengar..

sebab hari tu aku penah terbaca kat mana xingat la..
dia kata dia wat lirik lagu ni sebab dia rasa dia dh mengabaikan anak bini dia dengan kesibukan keja dia..
bila dia balik umah dia rasa masa ngan anak bini dia xdak sangat pun..
dia seolah2 macam 'hanyut' dalam dunia kerja dia sampai dia rasa anak bini dia terabai..
maka terhasil la lagu ni..but of coz la ada tambah2 sikit bagi sedap kan..

eh2, dak..lagu ni xdak kena mengena pun ngan aku..
takpa2, laki aku dh paham dh camana aku kan..hehe
aku ni suka membayangkan..
kikikiki..
kalo amri kuaq seminggu je aku tak rasa apa2..
tapi kalo dia kuaq 3minggu mula la aku feeling bagai ditinggalkan kan..hehehe
maka bila dengaq lagu2 yang lirik dia macam kena2 ngan aku yg terasa kena tinggal (ko ni gedik tul sarah), terasa2 lagu tu macam tuk aku la padahal xdak pun..kuang2..

hari isnin hari tu aku dengaq radio ikim..ada slot keluarga sakinah ngan prof dr sidek baba..
aku suka prof ni sebab cara dia cakap menusuk kalbu betui..
ada sorang pemanggil tu, aku rasa dia lagi kuat..
laki dia selalu outstation gak..tp selalu kuaq oversea la..so weekend tak de la balik..kadang2 setengah tahun baru balik..aku ni tahan la jugak weekend laki ada kan..

so, anak dia dalam setahun 9 bulan kot..dia tanya la prof tu macamana dia nk cakap ngan anak dia bila anak dia tanya pasai ayah dia kan..macamana persekitaran anak dia nnti sebab topik hari tu pasal teladan diri (as kita mak bapak kat anak)..

so prof tu cakap, sebaiknya, mmg parents kena ada around anak masa pertumbuhan anak nk membesar ni..maksudnya anak kecik kan, depa mmg banyak bertanya..mmg lumrah.
dan cth yg prof tu bg kalo anak tu tggal ngan mak je, dia akan hilang contoh seorang lelaki (ayah) dan begitu sebaliknya..so, si ayah / mak yg berjauhan kena selalu kol dan bersembang ngan si anak supaya tak hilang watak si ayah / mak tu..dan sekarang ni dengan teknologi semakin canggih, ada video call dan sebagainya, lagi senang..asalkan si anak tak rasa yang dia hanya ada mak / ayah saja..aku xreti la nk explain camna, tp lebih kurang mcm tu la bahasa dia.

dan dlm kes pemanggil tu, prof tu kata walaupun anak dia jarang nampak ayah dia, tp kalo dia tinggal dikelilingi lelaki dalam keluarga cth mcm datuk, bapak sedara so kira ok lagi..bukan la kata untuk menggantikan ayahnya, tp agar 'watak' tu xhilang..

masalah aku skang ni lak, hahahaha..
kalo amri wat video call, telefon cokia aku tu yg xleh nk wat..
kalo dia kol, aku hala kat adib, (sapa yg pakai e5 tau la masalah ni)..so, dia mmg akan nampak adib..
tapi yg si adib lak nampak handset tu ngan muka ayah dia, dia pi rebut ngan aku..sudahnya 2-2 xnampak muka..
pastu bila xnampak, adib sakan la mengamuknya..aduiiii..

err..k la..bla2 tuk kali ni..
sekian.:)

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Ulang Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu (time ni dah terasa2..kikiki)
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja




3 comments:

purple_lav said...

amat memahami situasi bervideo call guna E5 waaaaaaa

cik_ah82 said...

fiza: hahahhaa..tau takpe..kikiki

mieoney said...

So cara plg senang tukar hp lain..hehe takponx pki webcam ponx bleykan..lagi puas sbb besar sket nmpl tak yah rebut2 dh..huhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin