Followers

Wednesday, March 18, 2009

dh lama xupdate, amek ko..;)

Salam guys..
Ish2..dh lama giler aku xupdate kan..banyak la hal yg aku kesahkan yg lagik penting dr nk update blog..huhu..bz keje ngan hal2 personal..tambah lagik penyakit malas menyerang..1 ape pun aku xwat..isk2..
So, yg aku nk update ni mungkin agak purba la bg aku, tp aku still nk update gaks..hehe..

Nando’s

2 mggu lepas kot, aku bawak amri gi makan nando’s kat 1 utama..dia kan xpenah makan benda alah tuh..so, aku malas masak, n aku nk belanja dia je ar malam tu..kemain la sonok mamat tu kan, redah je la dh org ajak..
Sebenarnya aku pun bukan slalu gi makan c2..gi c2 pun si fa yg bawakkan mula2..jadi aku pun cuak gak nk order camana kan..kalo x, fa yg order..tp aku wat2 tunjuk pandai je ngan amri..order sebijik yg fa order dulu coz yg tu je aku tau..huhu..so, ni la yg kami makan..2-2 xkuat pedas, so amek mild je..tp bila boh sos dia, pedas gaks..amri melantak je la..


~aku amek ni..tp ayam x sentuh pun..~

~ni amri order..~

Tp malangnya la, aku yg mula2 lapor bagai nk gila, terus xlalu makan bila Nampak ayam..secubit je, n aku makan fries je..terbantut selera..last2 tapau je la..
Ni lak aksi2 kitorang masa nk tggu makan..hehe


~amri dh start mentera semerah padi dah..hehe~





Bantal dan cadar

Balik dr c2, kami singgah giant kul 11 mlm..dekat je ngan umah n bukak sampai 12 tghmlm..heaven ar..misi kami nk borong segala bantal n cadar..coz sok mak bapak adek2 aku nk mai, n nnti bulan 7 family in law lak dtg..dh dok berdua kan, bantal pun cukup2 tuk kami je la..bila org nak mai, baru kalut nk gi beli..huhu..pastu bley lak kat giant tu bertekak memasing coz amri nk tukar sarung sofa, tp xsure saiz dia..so, aku ckp ikut suka aku, dia pun sama..last xbeli..balik umah mmg dia menang..huhu..



~ni gambar sesat..amri nk amek gambar ngan ferrari..~


Kami beli set comforter tuk bawak balik swak hujung bulan ni..sana kan gedabak mahai, ni pun dapat offer baikkk punyerrr..apa lagi, borong je la..pastu amri beli bantal tuk dia coz dia nk yg ada lekuk kat leher tu..dia geram coz aku dh curi bantal dia kan..hahah..pedulikk aku..so, kami beli cadar, set comforter, bantal 3 bijik, bantal lepak2, n xpasal2 kuali sebijik..;)..mak pak nk mai weh..huhuh..
Ni masa nk bayaq..sorga2..;)





Memasak

Ahad lepas lak, angin apa ntah, tp yg pastinya amat baik skali n buat amri tersengih n terbaring je..haaahaha..memasak!walaupun malam sebelumnya aku terpotong jariku snirik...huhu..pedih weh..aku ingatkan amri nk excuse aku tuk masak, dia bebel lagik ada la..dgn juraian air mara aku masak..huhu..tp soknya tu, semangat lak nk masak..
Aku dr pagi sampai petang kat dapur je kejenye..dh aim ni ahad pas subuh xnak tido..amri pun xtidoq gak wpun dia agak frust MU kalah 4-1 kan..hehe..

Pagi2 lagi aku dh niat nk masak nasik lemak..jumaat lagik aku dh mintak resepi kat kak saba..last aku masak nasik lemak tahun lepas, lembik + xsedap! Kali ni aku yakin pasti jadiknyer..jeng-jeng-jeng..alhamdulillah, jadik!yeay!wpun aku dh kol mak aku pasal aku Nampak nasik cam nak lembik je..mmgla kan, bila dh biaq lama sket, baru la Nampak nasik tu sebutir2..hehe..

Tengahari lak ingat nk rest..tp drpd aku tgk melodi ngok tu, bek aku masak kan..terus je gi dapur, tp bukan lauk yg aku masak dulu..aku buat kueh..hehe..kueh sagu..penah makan x?dr dulu tingin nk masak ni, coz amri masa bulan posa suka kueh tu..senang je qhupanya wat kueh tu..

Ni masa tgh masak kueh tu..tggu ptg sket la baru gaulkan ngan kelapa parut..so, masak tuk lunch lak..aku masak ayam msk lemak hasil dr mintak resipi ngan cik ina..dh lama dia bg resipi ni kat aku, baru aku nk wat..


~masih mengacau..merah mak ngah kan..~

~ni tggu tuk sejukkan..~

~haa, kat sini la fail sket, garam terlebey lak kat nyioq tu..tp sempoiii..~

Hasilnya, hari tu kami berdua melepek kekenyangan je..amri cakap, ni la 1st time pas kawen aku masak je kejenya..huhu..kalo x, dh masak bekpes, lunch mesti aku skip..hehe..pastu dia lak dok bebel perut dia ke depan..;)..tp kan, overall dia bagik aku 90%..aku mmg suka mintak markah..tp ok art u, naik la dr dulu..kalo kira A art u kan..lagipun, mmg padan pun..nasik lemak sebutir2 tp agak keras sket..lunch perfect..kueh tu dia cakap cam beli kedai, cumanya masin coz aku tumpahkan garam dalam kelapa parut tu..hahaa...xkesahla den..janji licin..

Creative 09

Isnin n selasa aku gi kat hotel nikko, bertugas kat sana..ada persidangan industry kreatif, tp aku gi sana just wat keje n edar paper work je..tp quite ok jgkla..jumpa la rosyam nor, dia dtg kat meja kitorang mintak air mineral..mula2 nampak jauh aku cakap ngan ina, xde nafsu nk amek gambo ngan rosyam..tp bila dia dtg ckp nk air tu, aduhai, very soft spoken la dia tu..sopan santun je..nk amek gambar pun jadi segan dh..ina punyala perli aku, last2 amek dr jauh jugak la gambarnya..hehe

~korang nampak x rosyam?


~dengan ina..

So, hari ni aku nk gi tgk my lovely fren lak yg dh selamat bersalin, cik ya..dapat anak lelaki lagi..sonok2..n malam ni kalo xde aral family aku sampai lak..sonok2 lagik..hehe..xplan lagik nk bawak depa pi jalan2 mana..

p/s:funny la rasanya bila ada org amek pot benda2 kecik ni pdhal dulu bukan dia xpenah wat..haha..xpela, mungkin dia tgh angin kus2 kot..;)
friendship bukan boleh dijual beli, tp if kalo nk jual mahal jugak, i xkisah la..;p
opppss...;)

2 comments:

mek da ©™ said...

Awk kje kt ner yerr..

cik_ah82 said...

shahida:
saya keje kat PJ..nape ek?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin